Podstawy zarządzania - strona 26

note /search

Przewodzenie jako funkcja zarządzania - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 511
Wyświetleń: 1617

3. Menedżer Menedżer to osoba (uczestnik organizacji) realizująca proces zarządzania. Wyróżnia się menedżerów: najwyższego stopnia, średniego stopnia i najniższego stopnia(jednej Ligii). Można mówić o następujących umiejętnościach menedżerów: Technicznych- dotyczą wiedzy z określonego obszaru Spo...

Podstawy zarządzania - zagadnienia na egzamin

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 819
Wyświetleń: 1617

Czym jest organizacja?(znaczenie rzeczowe) uporządkowany system społeczno-techniczny Wymień elementy organizacji w ujęciu Leavitta. ludzie, cele, technologia, struktura Wymień 2 podstawowe części organizacji. podsystem społeczny podsystem techniczny Wymień elementy : podsystemu technicznego - ...

Motywowanie i symulacja - wykład

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 532

Co mówi o człowieku teoria X i teoria Y? ● Teoria X: - człowiek jest leniwy z natury - nie lubi przejawiać inicjatywy i brać na siebie odpowiedzialności - pracuję bo muszę zapłacić rachunki i utrzymać rodzinę ● Teoria Y: - człowiek jest z natur...

Planowanie - wykład - Organizowanie

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 581

Jak zdefiniujesz pojęcie planowania w nauce o zarządzaniu? Planowanie polega na decydowaniu o podjęciu działań zorientowanych na wywołanie zjawisk (skutków), które by samoistnie nie zaistniały Jakie są główne zasady tworzenia dobrego planu? -Celowość -Prymat planowania -Kompletność -Skuteczność we...

Działanie przedsiębiorstwa - wykład

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 420

Jakie najważniejsze elementy działania przedsiębiorstwa określa się na etapie planowania strategicznego? Domena działania określa, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi. Strategiczna przewaga polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem ni...

Podstawy zarządzania- skrypt

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 693
Wyświetleń: 1092

Zarządzanie Termin zarządzanie odnosi się do procesu doprowadzenia do wykonania określonych rzeczy, sprawnie i skutecznie, wspólnie z innymi ludźmi i poprzez nich. W ujęciu tradycyjnym wyodrębnia się pięć funkcji (składowych) zarządzania, tj.: planowanie, organizowanie, prowadzenie

Komunikacja w przedsiębiorstwie - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 336

Komunikacja w przedsiębiorstwie Do sposobów uzyskiwania i przekazywania informacji o strukturze przedsiębiorstwa oraz jego aktualnej sytuacji można zaliczyć:  spotkania zespołów lub duże zebrania, na których załoga ma okazję słuchać i zadawać pytania szefom,  inne spotkania w ?bezpiecznym?...

Rodzaje kontroli w przedsiębiorstwie - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 854

Rodzaje kontroli w przedsiębiorstwie  wstępna – ma stwierdzić przed podjęciem działania, czy zaplanowano wszystkie potrzebne zasoby: ludzkie, rzeczowe i finansowe, oraz czy w momencie rozpoczęcia działania będą one na wyznaczonym miejscu, w stosownych rodzajach, ilościach i o odpowiedniej jak...

Funkcja kierowania i jej opcje - omówienie

  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 399

Funkcja kierowanie i jej opcje. Kierowanie jest procesem wykorzystywania nie polegającego na przymusie wpływu do kształtowania celów grupy lub organizacji, motywowania zachowań nastawionych na osiągnięcie tych celów oraz pomagania w ustalaniu kultury grupy lub organizacji. Style kierowania: 1)...

Komunikacja w przedsiębiorstwie - omówienie

  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 476

Komunikacja w przedsiębiorstwie Do sposobów uzyskiwania i przekazywania informacji o strukturze przedsiębiorstwa oraz jego aktualnej sytuacji można zaliczyć:  spotkania zespołów lub duże zebrania, na których załoga ma okazję słuchać i zadawać pytania szefom,  inne spotkania w ?bezpiecznym?...