Organizacja i zarządzanie - strona 8

note /search

Zasady kreślenia grafów sieciowych - wykład

  • Politechnika Warszawska
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 7
Wyświetleń: 322

Zasady kreślenia grafów sieciowych Przed wyrysowaniem grafu sieciowego należy: sporządzić wykaz wszystkich czynności podstawowych (elementarnych) składających się na dany proces, określić logiczne związki między poszczególnymi czynnościami, w szczególności należy: ustalić, jakie czynności poprze...

Bariery w podejmowaniu decyzji - wykład

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 98
Wyświetleń: 840

Bariery w podejmowaniu skutecznych decyzji Bariery ekonomiczne. Zastosowanie narzędzi w celu podjęcia decyzji jest często bardzo kosztowne, a organizacja nie zawsze ma dość środków na ich zakup. I tak, organizacja, która chciałaby podjąć decyzję na podstawie sporządzonego biznesplanu, musi wydać na ...

Cykl życia organizacji - wykład

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 175
Wyświetleń: 966

Cykl życia organizacji Organizacje tak jak ludzie, powstają („rodzą się”), funkcjonują („żyją”) i upadają („umierają”). Dzieje się tak, ponieważ zmienia się ich otoczenie zewnętrzne (np. prawne, ekonomiczne, społeczne) i wewnętrzne (...

Elementy otoczenia organizacji - wykład

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 49
Wyświetleń: 525

. ELEMENTY OTOCZENIA ORGANIZACJI: *) Otoczenie wewnętrzne: - zarząd - pracownicy - kultura *) Otoczenie ogólne: - wymiar prawo - polityczny - wymiar sociokulturalny - wymiar technologiczny - wymiar ekonomiczny - wymiar międzynarodowy *) Otoczenie celowe: - związki zawodowe - regulatorzy - właściciel...

Fazy podejmowania decyzji - opracowanie

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 0
Wyświetleń: 406

Fazy procesu podejmowania decyzji I FAZA 1 - Decyzje proste - decyzje podejmowanie na bieżąco (codziennie) 2 - Decyzje złożone - są czasochłonne, skomplikowane wymagają wielostronnych informacji 3 - Decyzje bardzo złożone - mają dużo zmiennych, nie da się ich rozwiązać jako całość - ich rozwiązanie ...

Kontrola działalności organizacji - wykład

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 21
Wyświetleń: 490

Zakres, metody i narzędzia kontroli działalności organizacji. Zakres kontroli: 1. Określenie stanu pożądanego. (powstaje w fazie planowania, inaczej nazywany normą) 2. Określenie stanu faktycznego, powstałego w wyniku realizacji określonych zadań. (podstawowe zadanie kontroli, charakterystyka musi b...

Zarządzanie wiedzą - wykład

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 28
Wyświetleń: 644

1. CO ROZUMIEMY POD POJĘCIEM ZARZĄDZANIAI JAKIE SĄ JEGO ELEMENTY SKŁADOWE: Zarządzanie - umiejętność prowadzenia działalności gosp. która przynosi efekty. Dotyczy przede wszystkim ludzi, jest także współdziałaniem osób, które umożliwi zneutralizowanie słabości i max. Wykorzystać ich silne strony. El...

Syndrom historyczny - opracowanie

  • Politechnika Gdańska
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 7
Wyświetleń: 483

SYNDROM HISTORYCZNY 1.przynależność do słowiańszczyzny 2.słabość polskiego mieszczeństwa 3.Brak absolutyzmu państwowego 4.Dominacja gospodarki folwarczno-pańszczyźnianej 5.Dyhotomiczna struktura państwa 6.Konstruktywna ideologia katolicka ...

Kultura organizacji - kultura organizacyjna, omówienie

  • Politechnika Gdańska
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 14
Wyświetleń: 875

      Kompetencje menedżerskie i kultura organizacyjna - wyniki badań     Jedną z cech charakterystycznych dla dzisiejszego biznesu jest zauważalna zgodność poglądów na temat wzrastających wymagań, które stoją przed menedżerami. Ogólnie uznaje się znaczenie stałego podnoszenia umiejętności w grupi...

Benchmarking - Analiza wewnętrzna - omówienie

  • Politechnika Gdańska
  • Organizacja i zarządzanie
Pobrań: 35
Wyświetleń: 973

BENCHMARKING to podglądanie innych, porównywanie się z najlepszymi, dorównywanie im, orientacja na najlepszą klasę wyrobów i usług, uczenie się od konkurencji. Przedmiotem ^ porównań może być całe przedsiębiorstwo, struktura, procesy, produkty i inne czynniki • sukcesu przedsiębiorstwa np. polityka...