Dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska - strona 5

Wady i zalety monoplu-oparcowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 63
Wyświetleń: 399

Wady i zalety monoplu Łatwo zauważyć, że w życiu gospodarczym jak politycznym i wśród naukowców zawsze występują liczni zarówno gorący zwolennicy, jak i przeciwnicy monopoli. Monopole są obiektem ostrych sporów. Zarzuca się im wyzysk słabszych uczestników rynku, utrudnianie konkurencji, która jest ...

Monopol pełny-oparcowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 63
Wyświetleń: 616

MODEL MONOPOLU PEŁNEGO Monopol pełny mamy na rynku wówczas, gdy w danej gałęzi przemysłu istnieje tylko jedno przedsiębiorstwo wytwarzające produkt nie posiadający substytutów. Model monopolu pełnego opiera się na czterech założeniach: Pro...

Wady rynku doskonale konkurencyjnego-oparcowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 301

Wady rynku doskonale konkurencyjnego Konkurencja doskonała jako przypadek idealny Główną wadą tego rynku jest to, że tego typu rynki nie występują w rzeczywistym świecie Jest to konstrukcja teoretyczna i wyidealizowana. W rzeczywisto...

Charakterystyka spółek-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 77
Wyświetleń: 644

Charakterystyka spółek Spółka-określone w umowie zrzeszenie osób bądź kapitału utworzone celem prowadzenia działalności gospodarczej. Spółka stanowi jeden z rodzajów formy organizacyjno-prawnej, pod postacią której funkcjonują przedsiębiorstwa. Z punktu widzenia podstawy ekonomicznej utworzenia spół...

Klasyfikacja podmiotów w gospodarce-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 434

Klasyfikacja podmiotów w gospodarce. Przedsiębiorstwa. Podażowa Popytowa Społeczna Do grupy podmiotów gospodarujących zalicza się w Polsce wszystkie jednostki organizacyjne oraz gospodarstwa domowe. Pod pojęciem "podmiotów gospodarki narodowej" zgodnie z definicją

Popyt i podaż na pracę-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 56
Wyświetleń: 483

Popyt na pracę - zapotrzebowanie pracodawców (przedsiębiorstwa) na  pracę. Popyt determinowany jest przez koszty i wydajność pracy oraz popyt na dobra i usługi. Przedmiotem transakcji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem jest praca, za którą pracownik otrzymuje określone wynagrodzenie. Podaż pracy - ...

Ekonomia matematyczna - pytania i odpowiedzi

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 70
Wyświetleń: 994

Podać, jak mierzy się odległość między koszykami dóbr. Podać określenie przestrzeni metrycznej. Podać określenie przestrzeni towarów. Podać, jak określa się podstawowe działania na koszykach dóbr. Określić pojęcie liniowej kombinac...

Mikroekonomia - 129 definicji

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 70
Wyświetleń: 532

1.Ekonomia - jest nauką badającą jak ludzie radzą sobie z rzadkością - brakiem nieograniczonej dostępności dóbr, jak rozwiązują dotkliwy problem alokacji ograniczonych zasobów w celu zaspokojenia konkurencyjnych chęci aby zaspokoić ich tyle, ile jest w danej sytuacji możliwe. 2.Ekonomia pozytywna -...

Monopol, ologopol-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • dr Elżbieta Hławacz-Pajdowska
  • Mikroekonomia
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1505

Monopol pełny Cechy: jeden podmiot wytwórczy lub handlowy podmiot jest cenodawcą brak substytutów, jeden produkt o danych właściwościach istnieją bariery wejścia na rynek Krzywa popytu dla monopolu Siła monopolowa to zdolność monopolu do zmiany ceny rynkowej wytwarzanego przez siebie produktu...