Psychologia ogólna - strona 7

note /search

Psychologia ogólna - omówienie (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 245
Wyświetleń: 1365

,Psychologia ogólna, CZYNNIKI POZNAWCZE W UCZENIU SIĘ UTAJONE UCZENIE SIĘ. MAPY OZNAWCZE. Wiele behawiorystów, sądzi że organizmy uczą się tylko tych reakcji sprawczych, które są wzmacniane. E. C. Tolman wykazał, że szczury nabywają ist...

Jak się uczyć - omówienie(sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1008

,Psychologia Ogólna, Uczenie się UCZENIE SIĘ Psychologowie nie potrafią ustalić jednej definicji uczenia się. Tak więc jest ono rozumiane na wiele różnych sposobów. Z perspektywy behawiorystycznej uczenie się jest jakąś względnie stałą zmianą w zachowaniu pojawiającą się w wyniku doświadczeń.. Jed...

Psychologia Ogólna, Test z odpowiedziami, Uczenie się (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 6552
Wyświetleń: 14952

Psychologia Ogólna - Test z nauczania1.Proces uczenia się to:a) proces nauczania i uczenia sięb) uszczegółowaniem do specyficznej dziedziny nauki c) zdobywanie doświadczeń prowadzących do powstawania trwałych zmian w zachowaniu uczącego się.

Psychologia ogólna - nagrody i kary - omówienie (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 175
Wyświetleń: 945

,Psychologia ogólna, wzmocnienia- nagrody i kary WZMOCNIENIA A NAGRODY I KARY Nagrody są bodźcami podnoszącymi częstość występowania zachowań i zwykle są to zdarzenia przyjemne. Skinner wolał posługiwać się pojęciem wzmocnienia niż nagr...

Psychologia osobowości - zagadnienia ogólne

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1078

BLO K V Personologia H. Murraya - generalne założenia. Teoria ta koncentruje się na jednostkach (człowieku) w całej ich złożoności. Personologia to nauka o całej osobie. M. podkreśla stale organiczny, całościowy charakter zachowania, wskazując iż pojedynczego fragmentu zachowania nie można zrozumie...

Pojecie i rodzaje cechy wg teorii G.Allporta

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 455
Wyświetleń: 1351

Blok VI 1. Pojecie i rodzaje cechy wg teorii G.Allporta Teorie cech G. W. Allporta - w 1961 Allport wprowadził pewne zmiany terminologiczne i podał odrębne definicje cech, które poprzednio nazwał indywidualnymi i wspólnymi. Termin „cecha” zarezerwował dla cech wspólnych a na miejsce cech indywidual...

Myślenie

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 280
Wyświetleń: 1372

Wykład 1 MYŚLENIE: - Czynność umysłowa leżąca u podstaw rozumienia, przetwarzania i komunikowania informacji - Obejmuje skupianie uwagi na informacji, tworzenie jakiejś jej umysłowej reprezentacji, rozumowanie na jej temat, wydawanie na jej podstawie sądów i decyzji - Proces umysłowy polegający...

Emocje podstawowe

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 175
Wyświetleń: 2114

Emocje podstawowe Starożytni Chińczycy szczęście - serce gniew - wątroba smutek - płuca strach - nerki Behawiorysta: J. Watson strach gniew miłość Międzykulturowe badania Ekmana szczęście gniew strach smutek wstręt Badana Eibl-Eibelsfeldt nad dziećmi niewidomymi i niesłyszącymi od u...

Podejście behawiorystyczne

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 245
Wyświetleń: 2114

Podejście behawiorystyczne Przedstawiciel: Clark Hull Podstawowe terminy: - Popęd - wielkość deficytu jakiegoś ważnego dla organizmu czynnika pozytywnego lub siła oddziaływania czynnika negatywnego - Przynęta(pobudka) - obiekt mający zdolność redukowania lub zmniejszania wielkości popędu - Wzmocn...

Reaktywność a wybór zawodu

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1729

Człowiek mając swobodę wyboru otoczenia i działalności będzie je tak dobierać i organizować, aby korespondowały z jego temperamentem Poziom reaktywności a uprawianie sportów o różnym stopniu zagrożenia fizycznego Sporty niebezpieczne Nie uprawiają sportów Nisko reaktywni 48 8 Wysoko reaktywn...