Historia wychowania - strona 13

note /search

Celestyn Freinet - życiorys

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 189
Wyświetleń: 987

CELESTYN FREINET (1896-1966) Urodził się we francuskich Alpach. Młodość spędził wśród ubogich wieśniaków, w środowisku rolniczym w biednej okolicy i ciężkim klimacie. Po kursach uzupełniających wstąpił do zakładu kształcenia nauczycieli w Nicei. 1914 wybucha wojna zostaje zmobilizowany. W wieku 19...

"Stulecie dziecka" Ellen Key - życiorys

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 1022
Wyświetleń: 2674

STULECIE DZIECKA ELLEN KEY Książka Ellen Key (1849 - 1926), szwedzkiej pisarki, pedagoga i działacza społecznego stała się symbolem całego ruchu tzw. nowego wychowania w świecie w XX wieku. Marzyła o „stuleciu dziecka”, w którym znajdzie ono nal...

Szkoła twórcza w Polsce - Henryk Rowid

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 1211
Wyświetleń: 3458

SZKOŁA TWÓRCZA W POLSCE - HENRYK ROWID Szkoła twórcza. Podstawy teoretyczne i drogi urzeczywistniania nowej szkoły Szkoła twórcza to szkoła, w której wyzwalają się energie potencjalne tkwiące w duszy dziecka, która przetwarza te energie w wartości wzbogacające i doskonalące życie jednostki i społec...

Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 714
Wyświetleń: 1680

POSTAWA PEDAGOGICZNA JANUSZA KORCZAKA Prawo dziecka do szacunku - credo pedagogiczne Korczaka. Dobrze charakteryzuje on postawę pedagogiczną tego wybitnego wychowawcy i reformatora wychowania opiekuńczego. 1. Lekceważenie - nieufność Od zarania wzrastamy w poczuciu, że większe jest ważniejsze od ma...

Główne założenia pedagogiki Johna Deweya

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 2961
Wyświetleń: 7112

GŁOWNE ZAŁOŻENIA PEDAGOGIKI JOHNA DEWEYA I JEGO SZKOŁY Urodził się w 1859 w Burlington, umarł 1952 w Nowym Jorku. Czołowy przedstawiciel pragmatyzmu. Zajmował się pedagogiką, filozofią i socjologia. Do najważniejszych jego dzieł należą: Szkoła...

Koncepcja szkoły pracy Kerchensteinera

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1365

KONCEPCJA SZKOŁY PRACY KERSCHENSTEINERA Początkowo nauczyciel szkoły ludowej, potem gimnazjum, a od 1895 radca szkolny w Monachium. W latach późniejszych zestal profesorem pedagogiki na uniwersytecie monachijskim oraz posłem do Reichstagu. Po ob...

Maria Montessori i jej system wychowania przedszkolnego

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 497
Wyświetleń: 1316

MARIA MONTESSORI I JEJ SYSTEM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO (1870-1952) pochodziła ze środkowej Italii. Urodzona w zamożnym domu wysokiego urzędnika państwowego, otrzymała staranne i wszechstronne wykształcenie. Była pierwszą Włoszką, która uzyskała dyplom doktora medycyny uniwersytetu w Rzymie. W 1896...

Metoda Marii Montessori

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 462
Wyświetleń: 1540

METODA MARII MONTESSORI - DOMY DZIECIĘCE (LE CASE DEI BAMBINI). METODA PEDAGOGIKI NAUKOWEJ, STOSOWANA W WYCHOWANIU NAJMŁODSZYCH DZIECI 1. Geneza Casa dei Bambini Zostałam zaproszona przez inżyniera Edwarda Talamo, dyrektora generalnego rzymskiego Instytutu Beni Stabili, aby zająć się organizacją sz...

Przykłady "Nowych Szkół"

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 756

Przykłady „Nowych Szkół” Szkoła dr Cecil Reddie'go w Abbotsholm - nowy zakład wychowawczy dla angielskich chłopców od 11 do 18 roku życia. Do lat 15 nauczanie jest równe dla wszystkich; potem następuj rozgałęzienie, uwzględniające różne powołania i życiowe cele. Celem jest utrzymanie naturalnego zw...

Koncepcje "Nowego Wychowania" - Henryk Rowid

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 1316
Wyświetleń: 5026

KONCEPCJE „NOWEGO WYCHOWANIA” Henryk Rowid (1877-1944) - poświęcił swoje wywody teoretyczne szkole powszechnej. Formułując swoją koncepcję nowej szkoły, zwrócił przede wszystkim uwagę na moment twórczości jako cel i środek procesu wychow...