Filozofia człowieka - strona 2

note /search

Osoba i relacje osobowe

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1134

OSOBA I RELACJE OSOBOWE Temat osoby pojawił się w zaawansowanej filozof i i chrześcijańskiej- chodziło o techniczne, filozoficzne ujęcie podobieństwa człowieka do Boga. Bóg stwarzał wszystko, ale człowiek był Jego podobieństwem. Odpowiedzią była teoria osoby- osobą jest to, co stanowi podobie...

Trzy cnoty boskie

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 952

. MI Ł OŚĆ przejawem tej relacji jest własność realności. Naturą relacji miłości jest spotkanie w fakcie realności, współobecność Chcąc dzielić miłość ze względu na podmiot i kres, należy patrzeć ze względu na gatunek. Zasadą uporządkowania tej relacji jest stopień zaangażowania się osoby w...

Wartości-Scheler

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 70
Wyświetleń: 791

WARTOŚCI- SCHELER- etyka polega na wartości, człowiek podąża za wartościami , to jest to, co cenimy Wartość- jest to trwanie relacji osobowej, z kimś łączy mnie przyjaźń, robię wszystko by ją podtrzymać. Nasze działania muszą chronić relacje, bez opieki- zginą. GODNOŚĆ wg GOGACZA Są 2 koncepcje...

Intelekt

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 854

II Konf i guracja- nadzieja- sądzenie, że uda mi się coś osiągnąć. Jeżeli w punkcie wyjścia stwierdzimy, że się nie uda, to dochodzi do załamania- bojaźń, jeśli jest chęć pokonania przeszkody, wówczas jest odwaga. GNIEW- zło nas dotknęło, ale nie popadamy w uczucie bólu. Człowiek nie reaguje pr...

Sprawności

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1288

SPRAWNOŚCI umiejętności konieczne do wykonania czynności podstawowe odróżnienie z punktu widzenia działań człowieka to sprawności i nawyki sprawności to umiejętności intelektu i woli Umiejętności nabywają władze zmysłowe- nawyki- od strony strukturalnej. Jeśli są podmiotowane przez władze ...

Cnoty

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 35
Wyświetleń: 980

CNOTA jest to sprawność, której nie można źle użyć cnoty z natury swej mają skierowanie ku dobru SPRAWIEDLIWOŚĆ jest to stała wola oddania każdemu tego, co mu się słusznie należy wg Tomasza, jest to cnota woli- moja postawa musimy ustalić, co się komu od nas należy- polega na sądzeniu i...

Schemat podejmowania decyzji

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 28
Wyświetleń: 910

SCHEMAT PODEJMOWANIA DECYCJI 1. działanie poznawcze 2. hegemonia intelektu- najpierw działa intelekt, który musi poznać daną rzecz ETYKA- w sensie klasycznym jest to dyscyplina filozof i czna, nauka o przyczynach ludzkiego postępowania. Prze...

Prawdy o człowieku

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 784

DZIEJE KONCEPCJI CZŁOWIEKA I BIBLIJNA- ST. TEST .- PRAWDY O CZŁOWIEKU 1 ) człowiek jest specjalnym stworzeniem Bożym, jest koroną stworzenia; strukturalnie człowiek jest różny od innych, stworzony na obraz i podobieństwo Boże 2) los człowieka od początku jest związany z Bogiem 3) sugestie stru...

Zasady wychowania w pedagogice ogólnej

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia człowieka
Pobrań: 42
Wyświetleń: 728

ZASADY WYCHOWANIA W PEDAGOGICE OGÓLNEJ: 1 . Mądrość- podstawowa metoda wychowawcza, powoduje indywidualizację człowieka, prawdy o człowieku 2. wiara- przedmiotem jest zaufanie 3. cierpliwość- wychowawca cierpliwie czeka na skutek swoich działań ZASADY W PEDAGOGICE SZCZEGÓŁOWEJ