Podstawy zarządzania - strona 31

note /search

Diagram Ishikawy - koła jakości

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1463

DIAGRAM ISHIKAWY DIAGRAM ISHIKAWY Kaoru Ishikawa to współtwórca kół jakości, tzn. grup roboczych, w których robotnicy spotykali się po to, aby omawiać propozycje udoskonaleń. Ishikawa...

Dzialania zorganizowane i zasady zarzadzania

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 357

1. Pojęcie kierowania, zarządzania i organizacji. Kierowanie to sztuka pracowania poprzez innych ludzi, polegająca na wskazywaniu dróg oraz na kontroli działania podwładnego i pobudzająca ludzi do pracy. Jest do działanie zmierzające do spowodowania funkcjonowania innych rzeczy zgodne z celem teg...

Etyczny aspekt zarzadzania

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 49
Wyświetleń: 840

2010-06-06 1 Etyka – osobiste przekonania jednostki  dotyczące zachowania słusznego lub  niesłusznego. Zachowanie etyczne – takie, które mieści się  w ogólnie przyjętych normach społecznych. Zachowanie nieetyczne – takie, które nie  mieści się w ogólnie przyjętych normach  społecznych. Kształtowa...

Planowanie - metody o cechy

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 98
Wyświetleń: 945

Planowanie i podejmowanie decyzji kierowniczych, rozwiązywanie problemów Planowanie: -planowanie jest jedną a zarazem pierwszą z funkcji zarządzania -planowanie to określenie celów i sposobów ich realizacji -planowanie jest procesem, w którym menedżerowie formułują określone cele organizacji ...

Modele podejmowania decyzji

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1134

WYKŁAD 7 Problem decyzyjny Z problemem decyzyjnym mamy do czynienia, gdy następuje zaburzenie w działalności. Wyróżnia się cztery źródła problemów decyzyjnych: Np. problem skarg klientów dotyczących opóźnień w realizacji zamówień moż...

Motywowanie - oddziaływanie na pracowników

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 504
Wyświetleń: 2226

17.12.2008 WYKŁAD 11 TEMAT 7 : Motywowanie, zachowanie jednostek w organizacjach, przywództwo, oddziaływanie na pracowników. Is tota motywowania Motywowanie - układ sił, które skłaniają ludzi do zachowywania się w określony sposób, O wynikach pracy decydują trzy czynniki: - Motywacja (pragnien...

Analiza otoczenia - koncepcje

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 259
Wyświetleń: 1232

Zarządzanie dr Dryl wykład 4: Spojrzenie systemowe: system jest wzajemnie powiązanym zespołem elementów funkcjonujących jako całość: nakłady procesy transformacji, wyniki i sprzężenie zwrotne. Nakłady: zasoby rzeczowe, ludzkie, finansowe i informacyjne pobierane przez organizację z otoczenia. ...

Organizacja przedsiębiorstwa - cele

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 770

Zarządzenie dr Dryl wykład nr 9: Organizowanie - decydowanie o najlepszym grupowaniu działań i zasobów organizacji Struktura organizacyjna - zestaw elementów, których można użyć do nadania kształtu organizacji Celem organizowania jest zapewnienie by każda wyodrębniona część przedsiębiorstwa pr...

Organizacja i jej zasoby

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 280
Wyświetleń: 1456

Literatura A. Czermiński, M. Czerska, B. Nogalski, J. Apanowicz, R. Rutka, Zarządzanie organizacjami, TNOIK Dom Organizatora, Toruń 2002 R.W Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN Warszawa 2004 A. Koźmiński, W. Piotrowski Lee Iacocca, Autobiografia P. Drucker, Menedżer skuteczny, P...

Planowanie w organizacjach

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1015

Zarządzanie dr Dryl wykład 6: Planowanie w organizacjach jest procesem celów i wybierania środków do ich osiągania. Bez planów menedżerowie nie wiedzieliby, w jaki sposób skutecznie organizować ludzi i sposoby. Cechy dobrego planu wg. T.Kotarbińskiego: celowy, wykonalny, niesprzeczny, operaty...