Ekonomika - strona 10

note /search

Spółka z o.o. i akcyjna - porównanie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 1071
Wyświetleń: 2912

PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE MIEDZY SPÓŁKĄ Z.O.O I AKCYJNĄ Podobieństwa: muszą być wpisane do rejestru wspólnikami mogą być osoby fizyczne i osoby prawne założenie tych spółek wymaga zawarcia umowy w formie aktu notarialnego, takie same organy mają osobowość prawną Wspólnicy odnoszą za spółkę odpowi...

Spółka z o.o., spółka akcyjna

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1498

PODOBIEnSTWA I RozNICE MIEDZY SPolKa Z.O.O I AKCYJNa Podobieństwa: muszą być wpisane do rejestru wspólnikami mogą być osoby fizyczne i osoby prawne założenie tych spółek wymaga zawarcia umowy w formie aktu notarialnego, takie same organy mają osobowość prawną Wspólnicy odnoszą za spółkę odpowi...

Sporządzanie planu w hotelu

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 98
Wyświetleń: 1022

PLAN jest czymś w rodzaju scenariusza reakcji na wyzwania zachodzące w otoczeniu Rodzaje planowania: długoterminowe - strategiczne średnioterminowe - operatywne krótkoterminowe - dyspozycyjne programowe - akcyjne 1. Rola operatywnego planowania jest określenie priorytetowych celów i sposobu i...

Akcje i czek

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 28
Wyświetleń: 784

AKCJE - są to papiery wartościowe, stanowiące dowód uczestnictwa we własności kapitału spółki akcyjnej. Upoważniają one do udziału w zebraniach akcjonariuszy i decyzjach podejmowanych przez to zebranie, przy czym liczba głosów zawsze zależy od ilości posiadanych akcji. Właściciele akcji mają prawo...

Podstawowe pojęcia z ekonomiki

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 14
Wyświetleń: 637

EKONOMIA - jest nauką o alokacji zasobów, czyli ich rozdziale w stosunku do stale rosnących potrzeb społecznych. EKONOMIKA - obejmuje wiedze o gospodarowaniu w poszczególnych rodzajach działalności (czy to w produkcjach czy usługach) i w podmiotach gospodarczych ( jednostki zajmujące się produkcją...

Obniżki cen w hotelarstwie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1078

PROBLEM OBNIŻEK CEN W HOTELARSTWIE Istnieją okresy lub sytuacje, gdy ceny z pożytkiem dla wyników ekonomicznych hotelu można i należy obniżać. Cel obniżek jest taki sam jak podwyżek tzn. osiągniecie wyników lepszych niż te, które uzyskalibyśmy nie zmieniając cen 1) Granica obniżek cen. W działaln...

Przedsiębiorstwa państwowe jako podmioty gospodarcze

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 112
Wyświetleń: 903

PRZEDSIĘBIORSTWA PAŃSTWOWE JAKO PODMIOTY GOSPODARCZE Przedsiębiorstwo państwowe jest samodzielnym, samorządnym i samofinansującym się podmiotem gospodarczym posiadającym osobowość prawną ORGANAMI ZAŁOŻYCIELSKIMI SĄ: naczelne i centralne organy administracji państwowej oraz wojewodowie i banki pańs...

Public relations jako instrument promocji

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 42
Wyświetleń: 567

Public relations, jako instrument promocji. Public relations, to świadome, zaplanowane i systematyczne działanie zmierzające do ustanowienia i podtrzymania prawidłowych stosunków przedsiębiorstwa z otoczeniem opierających się na wzajemnym zrozumieniu. Publicity, jest to niepersonalny sposób komunik...

Reklama jako forma promocji

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1176

Reklama jako forma promocji Reklama, to wszelka, płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów materialnych, usług lub idei przez określonego nadawcę. Rodzaje reklamy w zależności od obranego celu: reklama informacyjna - informująca o zmianie ceny, opakowania, cech produktu, ma na...

Rodzaje segmentacji rynku

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Ekonomika
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1001

SEGMENTACJA RYNKU SEGMENTACJA - wskazuje z ilu segmentów składa się rynek, ilu jest nabywców, jaka jest chłonność każdego segmentu. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa oznacza ona wybór 1 lub wielu segmentów, na których przedsiębiorstwo prowadzi działalność. Proces segmentacji powinien być ciągły ...