Obniżki cen w hotelarstwie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1078
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obniżki cen w hotelarstwie - strona 1 Obniżki cen w hotelarstwie - strona 2

Fragment notatki:

PROBLEM OBNIŻEK CEN W HOTELARSTWIE Istnieją okresy lub sytuacje, gdy ceny z pożytkiem dla wyników ekonomicznych hotelu można i należy obniżać. Cel obniżek jest taki sam jak podwyżek tzn. osiągniecie wyników lepszych niż te, które uzyskalibyśmy nie zmieniając cen
1) Granica obniżek cen.
W działalności noclegowej bez szkody dla ekonomicznych interesów zakładu można udostępnić usługę nie odpłatnie, gdyś zaś hotel nie ma własnej pralni, za cenę prania. W działalności gastronomicznej ceną minimalną jest koszt surowca.
2). Główne czynniki różnicujące cenę usługi hotelarskiej.
Czas konsumpcji ( poza sezonowe obniżki cen), stopień obniżki cen powinien zachęcić do przyjazdu o nie korzystnej porze, pozostawienia na dłuższy czas. (Wahania popytu, w ciągu roku, miesięcy, tygodnia)
Grupa odbiorców - dyskryminacja cenowa ze względu na klienta, upustów udziela się emeryta, rencistą, studenta, dzieciom, pracownikom przedsiębiorstw współpracujących.
Wielkość transakcji, - czyli obniżenie cen dla turystyki grupowej
Forma sprzedaży - współpraca z wymienionym biurem podróży, nie jest określona data na woucherze, hotel stosuje zniżkę, ponieważ gość wybrał biuro podróży, które współpracuje z hotelem.
Pogorszenia się jakości usług - np. awaria w pokoju
Inne czynniki - np. wojny, zanieczyszczenie środowiska
Kiedyś był także czynnik geograficzny, goście zagraniczni płacili więcej od gości krajowych.
DYSTRYBUCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGOWY DYSTRYBUCJA - w marketingu to organizacja polegająca na przesunięciu fizycznym wytworzonego produktu do miejsca sprzedaży, realizacji usług.
Kanał dystrybucji to sposób połączeń i kolejność, w jakiej występują agencje i instytucje pośredniczące, przez które przepływa jeden lub więcej strumieni. Do najważniejszych strumieni przepływających w procesie obsługi konsumentów usług zaliczmy negocjacje, środki aktywizacji sprzedaży, zapłata za wykonaną usługę, zamówienia, informację rynkową.
Wyróżnia się kanały bezpośrednie i pośrednie.
Mogą być też kanały alternatywne np. hotel, linia lotnicze, biuro podroży.
PROMOCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGOWY .
PROMOCJA - możemy zdefiniować jako funkcje informowania, przekonywania i wpływania na decyzję zakupów klientów.
1 ). Cele promocji :
Wzrost sprzedaży
Utrzymanie lub zwiększenie udziałów na rynku
Stworzenie, poprawienie rozpoznawalności marki, jej akceptacji lub rzucania się w oczy
Kreowania różnic konkurencyjnych
Tworzenie sprzyjającego klimatu dla przyszłej sprzedaży, ale również może być informowanie i edukowanie uczestników rynku.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz