Public relations, jako instrument promocji. Public relations, to świadome, zaplanowane i systematyczne działanie zmierzające do ustanowienia i podtrzymania prawidłowych stosunków przedsiębiorstwa z otoczeniem opierających się na wzajemnym zrozumieniu. Publicity, jest to niepersonalny sposób komunikacji mający formę wiadomości dotyczący przedsiębiorstwa lub jego produktów, które jest bezpłatnie nadawane przez masmedia. Główne narzędzia PR:
informacje związane z historią (słynny klient) lub dniem dzisiejszym np. innowacje
wydarzenia (sympozja, konferencje, wystawy, przyjęcia, rocznice, dni otwarte organizowane przez przedsiębiorstwo)
działalność charytatywna, publiczna, czyli świadczenia charytatywne (pomoc dla domów dziecka, sponsorowanie imprez)
materiały pisane, czyli różnego rodzaju broszury, kalendarze, druki okolicznościowe, raporty z zakresu działalności
materiały auto-wizualne, czyli filmy, slajdy, video i audio kasety
usługi informacji telefonicznej
kompleksowa identyfikacja firmowa, tj. nadanie jednolitych, atrakcyjnych, zapamiętywalnych i charakterystycznych dla danego przedsiębiorstwa cech (kolor, styl) wszystkim nośnikom komunikacji; w turystyce: zniżkowe lub bezpłatne podróże dla dziennikarzy, spotkania z dziennikarzami (np. inauguracja nowego hotelu), konferencje prasowe, spotkania z przedstawicielami środowisk opiniotwórczych)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)