Wykład - Instrumenty promocji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 455
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Instrumenty promocji - strona 1 Wykład - Instrumenty promocji - strona 2 Wykład - Instrumenty promocji - strona 3

Fragment notatki:

Marketing dr Mirosława Barczak
Wykład 11
Instrumenty promocji
reklama - masowa, bezpośrednia forma prezentowania oferty sprzedaży i przedsiębiorstwa; oddziaływuje na postawy, motywy oraz sposób postępowania nabywców; Funkcje reklamy - informacyjna - najczęściej w fazie wprowadzania nowego produktu - zachęcająca, nakłaniająca - w fazie budowania lojalności nabywców - przypominająca, utrwalająca Formuła AIDA - jeden z modeli zachowania się nabywców A attention zwrócenie uwagi I interest wzbudzenie zainteresowania D disive pragnienie zakupu A action działanie, zakup nadawca → przekaz → odbiorca hasło umowne, np. Twój kot kupował by wiscas (??) Formy, środki reklamy - pocztowa, wysyłkowa - rozprowadzana drogą pocztową lub przez posłańców, np. hipermarkety - wydawnicza - opracowane przez firmy broszury, foldery reklamowe, katalogi, przeznaczone do wysłania, do punktów sprzedaży - prasowa - wybór prasy, lokalna, krajowa, częstotliwość ukazywania się gazety i reklamy w niej, miejsce w gazecie, konstrukcja [ogłoszenie to nie to samo co reklama] - radiowa - do pośredników handlowych i nabywców indywidualnych; głównym celem jest kreowanie świadomości istnienia firmy na rynku - telewizyjna - kształtowanie świadomości istnienia produktu i firmy, wyjątkiem jest teleshoping - kinowa - internetowa - w telefonach komórkowych - na opakowaniach - zewnętrzna, outdoor - szyldy, ogłoszenia w oknach wystawowych, gabloty, przystanki autobusowe, billboardy, neony, na pojazdach, na ławkach sprzedaż osobista - prezentowanie oferty przedsiębiorstwa i aktywizowaniu sprzedaży za pomocą bezpośrednich kontaktów sprzedawców z nabywcami; może mieć miejsce u producenta, w sklepach detalicznych, gdzie sprzedawca tłumaczy jak działa produkt, na targach, wystawach; ma znaczenie przy towarach wybieralnych, skomplikowanych technicznie, w usługach, na rynku dóbr przemysłowych; wymagania wobec sprzedawców - znajomość firmy i produktów, technik sprzedaży [konieczność szkolenia przez firmy], osobowość i predyspozycje promocja sprzedaży, dodatkowa, uzupełniająca, sales promotion - obejmuje zespół składników zwiększających stopien atrakcyjności produktu dla nabywców i podwyższających skłonność do zakupu; cel - szybki, krótkotrwały wzrost sprzedaży; cechy - dodatek jakiejś wartości, najczęściej materialnej, stosuje się w krótkim okresie czasu, wywołuje się szybki wzrost sprzedaży; formy, środki: - okresowe obniżki cen - większa ilość towaru za tą samą cenę - opakowanie z dobrami komplementarnymi - większa ilość produktu za niższą ceną - kupony uprawniające do kupowania po niższej cenie np. z gazet - znaczki handlowe, punkty np. ze stacji benzynowych - premie, gratisy, upominki rozdawane z tytułu zakupu - bezpłatne próbki towaru wysyłane do klientów, w punktach sprzedaży, w gazetach, degustacje w sklepach

(…)

… np. przed rozpoczęciem roku szkolnego - konkursy, loterie reklama upominkowa - gadżety - nagrody za lojalność Adresaci - konsumenci, przedsiębiorstwa handlowe, pośrednicy handlowi [np. okresowe obniżki cen dla hurtu lub detalu, lodówki do lodów, półeczki na gumy czy przyprawy, szkolenie sprzedawców]
Public relations
Są instrumentem komunikacji marketingowej, który zmierza do kreowania, utrwalania…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz