Public relations - wykłady MWSE

Nasza ocena:

5
Pobrań: 903
Wyświetleń: 6755
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykłady MWSE - strona 1 Public relations - wykłady MWSE - strona 2 Public relations - wykłady MWSE - strona 3

Fragment notatki:

doc, zawiera 15 stron maszynopisu. Dokładna tematyka zawarta w notatkach jest następująca: Public relations, Podstawowe elementy Public relations, Zadania Public relations, Zadania nakierowane na wizerunek, Zadania skierowane do wewnątrz firmy, Zadania skierowane na zewnątrz firmy, Etapy tworzenia public relations, Feedback, Otoczenie organizacji, Wewnętrzne ?public realtions?, Zewnętrzne ?public relations?, Otoczenie wewnętrzne, Otoczenie zewnętrzne bliższe, Otoczenie zewnętrzne dalsze, Tożsamość przedsiębiorstwa, Funkcje wizerunku firmy, Rodzaje (typy) wizerunku organizacji. Ponadto, notatka zawiera także omówienie takich zagadnień, jak: Główne elementy tożsamości firmowej, Najważniejszymi elementami tożsamości wizualnej, Kultura firmy (corporate culture), Komunikacja, Główne elementy tożsamości firmowej, elementami tożsamości wizualnej, Komunikacja, Cechy dobrego komunikatu, Warunki sprawnego obiegu informacji, Chwyty propagandowe, Propaganda, Reklama w słuzbie Public Relations, Główne elementy tożsamości firmowej, elementami tożsamości wizualnej. Ponadto, notatka zawiera także omówienie takich zagadnień, jak: Komunikacja, Cechy dobrego komunikatu, Warunki sprawnego obiegu informacji, Chwyty propagandowe, Propaganda, Lista siedmiu chwytów propagandowych, Dołączanie epitetów, Piękne ogólniki, Ludowość, Powoływanie się na autorytety, Aksjomatyczność dowodów, Owczy pęd, Tasowanie kart, Reklama w słuzbie Public Relations, Rodzaje reklamy ze względu na nośnik, Reklama informacyjna, Reklama dająca satysfakcję, Reklama tworząca nawyk, Reklama emocjonalna, Wykorzystanie Massmediów w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Ponadto, notatka zawiera także omówienie takich zagadnień, jak: Rodzaje konferencji prasowych, Konferencja reporterska, Briefing, Przyjęcie prasowe, Media Tours, ?Back grounders?, Wybrane formy kontaktów z prasą, Notatka prasowa, Backgrounder, Oświadczenie prasowe, Press statement, Serwis fotograficzny z opisem zdjęć, Artykuły/wywiady, Sponsoring, Mecenat, Różnice między sponsoringiem a mecenatem, Przyczyny wzrostu znaczenia sponsoringu, Rodzaje sponsoringu.

Public relations - to funkcja zarządzania, która ocenia nastawienie społeczne, ustala kierunki działania i sposób postępowania osoby fizycznej lub prawnej (firmy) zgodnie z interesem społecznym oraz realizuje program działań w celu zyskania społecznego zrozumienia i akceptacji.
Podstawowe elementy Public relations:
Zamysł- działanie przemyślane
Plan - działania zorganizowane
Interes społeczne, społeczna akceptacja
Komunikacja dwustronna
Zadania Public relations:
1.Zadania nakierowane na wizerunek :
Kreowanie reputacji firmy , jej ochrona i poprawa
System identyfikacji wizualnej
podejmowanie działań sponsorskich (sponsoring)
uczestnictwo w akcjach organizowanych przez organizacje społeczne lub charytatywne
dbanie o wizerunek w sytuacjach kryzysowych
uczestnictwo w targach i organizowanie wystaw.
2. Zadania skierowane do wewnątrz firmy:
komunikacja z działami marketingowymi, promocyjnymi oraz reklamowymi przedsiębiorstwa (wspieranie się w różnego rodzaju przedsięwzięciach, uwzględnianie public relations w planach marketingowych, ustalanie budżetu PR, itp.)
„human relations”, czyli komunikacja z pracownikami i kierownictwem przedsiębiorstwa - tworzenie właściwej atmosfery w pracy , organizacja szkoleń i wycieczek, kontakty pracowników z dyrekcją, rekrutacja i zwalnianie pracowników, motywacja i system wynagradzania.
opracowania informacji i raportów n

(…)

… musi być spójny, wszystkie kanały komunikacji winny kierować się tymi samymi wartościami, aby firma mogła utrzymać jednolity jasny wizerunek. Potrzeba nastawienia się reklamy na cele PR oraz „public relations” na fakty reklamowe wynika też z wzajemnego wpływu tych działalności na ich skuteczność.
Ze względu na sposób oddziaływania reklamy na odbiorcę, wyróżniamy cztery jej typy: informacyjną, dającą satysfakcję…

Rodzaje reklamy ze względu na nośnik:
Reklama radiowa
Radio jest środkiem przekazu, który najsilniej oddziałuje na wyobraźnię odbiorcy. Istnieją trzy typy radiowych spotów reklamowych: pogadanka, scenki oraz piosenka. W każdym z tych rodzajów reklamy radiowej najważniejsze jest słowo. Radio jest doskonałym środkiem uzupełniającym pozostałe media.
Reklama prasowa
Skuteczność reklamy prasowej polega…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz