Reklama jako forma promocji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1050
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reklama jako forma promocji - strona 1 Reklama jako forma promocji - strona 2

Fragment notatki:

Reklama jako forma promocji Reklama, to wszelka, płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów materialnych, usług lub idei przez określonego nadawcę.
Rodzaje reklamy w zależności od obranego celu:
reklama informacyjna - informująca o zmianie ceny, opakowania, cech produktu, ma na celu zredukowanie obaw konsumenta
reklama nakłaniająca - typ promocji konkurencyjnej mający rozwinąć popyt na dany produkt reklama przypominająca - zawierająca ogłoszenia tylko marki firmy reklama edukacyjna - wszelkich idei, ma na celu wyedukowanie społeczeństwa, przygotowanie konsumentów do konsumpcji nowego produktu Rodzaje reklamy w zależności od obiektu jaki zostanie obrany:
reklama produktu reklama instytucjonalna - tworzenie długoterminowego image reklama ekologiczna - firma obwieszcza, co uczyniła dla środowiska reklama marki - długoterminowe tworzenie marki reklama okolicznościowa - informacje o promocjach, wydarzeniach reklama sprzedaży lub promocyjna Rozróżniamy kilka form reklamy:
telewizyjna
zalety:
możliwość oddania wiernych cech produktów (obraz dźwięku, ruch, kolor)
posiada największą siłę oddziaływania
posiada największy krąg odbiorców
wady:
długi czas doprowadzania emisji reklamy i dość wysokie koszty
radiowa
zalety:
stosunkowa przystępna cena
duży krąg odbiorców
krótki czas doprowadzania do emisji reklamy
możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców
uzupełnienie reklamy telewizyjnej
wady:
brak możliwości pokazania produktów
prasowa, in. Wydawnicza
zalety:
możliwość zapoznania się z treścią reklamy kilkakrotnie stosunkowo przystępna cena możliwa do dotarcia do wyselekcjonowanej grupy odbiorców np. młode matki, biznesmeni
wady:
stosunkowo krótki czas życia reklamy
możliwość pominięcia haseł reklamowych
kinowa
zalety:
określony krąg odbiorców
skoncentrowanie odbiorców na treści reklamy
większy ekran wpływa dodatkowo na lepszy odbiór reklamy
wady:
ograniczony krąg odbiorców
zewnętrzna
zalety:
duże gabaryty reklamy przyciągają naszą uwagę
rozmieszczone w kluczowych punktach miasta
stosunkowo niewysokie koszty
wady:
- niewielki realny wpływ na postępowanie konsumentów
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz