Komunikacja marketingowa - istota
Zespół środków i działań, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i/lub firmę, kształtujące potrzeby nabywców, ukierunkowujące popyt i zmniejsza jego elastyczność cenową oraz pobiera informacje z rynku. zakres komunikacji marketingowej wchodzą relacje między firmą a jej otoczeniem rynkowym. celem jest poprawa lub ugruntowanie pozycji konkurencyjnej całego przedsiębiorstwa bądź poszczególnych produktów lub marek.
Komunikacja marketingowa - fazy pozyskiwanie informacji z zewnątrz; .przetwarzanie i analiza informacji w celu wykreowania pożądanego komunikatu rynkowego; .wysyłanie informacji i perswazji na zewnątrz; .badanie skuteczności działań komunikacyjnych przedsiębiorstwa, będące punktem wyjścia do kolejnego cyklu komunikacyjnego. Komunikacja marketingowa - struktura Komunikacja formalna- Zespół środków i działań, przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt, kształtujące potrzeby nabywców, ukierunkowujące popyt i zmniejsza jego elastyczność cenową. ( Promocja kształtowanie potrzeb potencjalnych, nakłanianie i przypominanie)
Komunikacja nieformalna- Zespół poza promocyjnych środków i działań, niosą komunikaty marketingowe do otoczenia rynkowego i z tego otoczenia je pobierają. ( Kształtowanie produktu ,nadawanie walorów; Sprzedaż ; Badania Mark) Promocja- przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i/lub firmę, kształtujące potrzeby nabywców, ukierunkowujące popyt i zmniejsza jego elastyczność cenową.
Promocja a komunikacja 1.Określana aktywizacji sprzedaży, 2.Od komunikacji różni ją mniejsza złożoność i wielopłaszczyznowość, komunikacja jest procesem dwukierunkowym, promocja jednokierunkowego oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek. 4.Każda forma promocji jest jednocześnie formą komunikacji, nie każdy akt komunikacji jest promocją. Uwarunkowania strategii promocji
dotychczasowe działania promocyjne firmy jej rynkowy image, miejsce wśród konkurencji; konkurenci i ich promocja; otoczenie rynkowe ilość odbiorców promocji, konkurentów, ograniczenia prawne, koszty promocji, kanały dotarcia; motywacje i potrzeby nabywcy jego wymagania względem informacji promocyjnej, dotychczasowe doświadczenia i odczucia w stosunku do argumentów promocyjnych
Funkcje Promocji : informacyjna, wspierania sprzedaży, edukacyjna, konkurencyjna Instrumenty promocji: Reklama- płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów, określonego nadawcę.
Sprzedaż osobista- Prezentowanie oferty w toku bezpośredniej rozmowy w celu doprowadzenia do transakcji.
Promocja sprzedaży- podwyższających atrakcyjność produktu poprzez dodanie do niego różnorodnych zachęt materialnych.
(…)
… (związane z przedsiębiorstwem, reklamowanym produktem, nabywcą), zachęcenie do zakupu, budowanie określonego wizerunku, utrzymanie pozycji marki,
informacyjna, Rodzaje reklamy: nakłady reklamy( producenta, pośrednika handlowego, organizacji non-profit, osoby prywatnej) działania nabywcy reklamy( produktów konsumpcyjnych, dóbr inwestycyjnych, surowców, usług) źródeł i sposobu finansowania reklamy( reklama…
…( informacyjna, nakłaniająca, przypominająca) przedmiotu rynku( produkty, firmy)
reklama wizerunkowa: buduje wizerunek, wykreowanie pozytywnych skojarzeń marki, na efekt trzeba dłużej czekać, budowanie lojalności nabywcy. reklama produktowa: wspiera sprzedaż, zwiększa sprzedaż, efekt krótkoterminowy.
Nadawcy reklamy: Przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe, organizacje non-profit, osoby fizyczne) Reklama…
… i wspierania sprzedaży przez pomoc, porady, kreowanie wizerunku firmy; organizowania działalności logistycznej,
Oddziaływanie sprzedaży osobistej: bezpośrednia rozmowa w różnych miejscach, wymaga posiadania szerokiej wiedzy o nabywcach oraz umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z nimi ; wykorzystywanie komunikacji niewerbalnej i werbalnej i efektu synergii.
Formy sprzedaży osobistej: Sprzedaż…
… planowanie reklamy tv- zasięg stacji tv, dotarcie do grupy docelowej, charakterystyka bloku reklamowego, tematyka programów koszty reklamy tv- uzależnione od rodzaju stacji, dnia, czasu, rodzaju programu następującym po nim, czas można kupować :zakup czasu, samemu decyduje ile razy spot zostanie wyemitowany, zakup oglądalności. reklama radiowa zalety- słuchana wszędzie, wysoka selektywność pod względem geog…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)