Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie - strona 40

note /search

Fayol - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 812

Fayol -- po raz pierwszy zdefiniował treści pracy kierowniczej: funkcja przewidywania funkcja organizowania funkcja rozkazywania funkcja koordynowania funkcja kontrolowania Współczesne funkcje: planowania organizowania motywacji, pobudzania, przewodnictwa kontrolowania - efektu pracy albo ...

Funkcje kierownicze - omówienie - Rodzaje zadań

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1414

Funkcje kierownicze: planowanie organizowanie motywowanie kontrolowanie (wyniku pracy, przebiegu pracy) Szczeblowy podział rzeczowy funkcji kierowniczych Rodzaje zadań w zależności od szczebla hierarchicznego: funkcja\stanowisko naczelne kierownictwo szczeble średnie szczeble najniższe (nadz...

Struktura funkcjonalna- omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 952

FUNKCJONALNA STRUKTURA Kierownik naczelny Kierownik Kierownik Kierownik Kierownik (mistrz) (mistrz) (mistrz) (mistrz) produkcji remontów kontroli wysyłki W Y K O N A W C Y Kierowanie eksperckie - kierowanie w określonej dobrze znanej dziedzinie Zalety: podział pracy kierowniczej zarządzani...

Stosunki współdziałania - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 707

II stosunków współdziałania - McGregor ludzie chcą czuć się użyteczni i ważni pragną przynależności i uznania, że są indywidualnymi jednostkami te potrzeby mają większe znaczenie niż pieniądze w motywacji do pracy Kierownik powinien: każdemu pracownikowi zapewnić poczucie użyteczności i znaczen...

Współczesne zasoby ludzkie - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 462

III współczesnych tzw zasobów ludzkich ludzie pragną przyczyniać się do realizacji ważnych celów, które współustalali większość ludzi stać na więcej twórczości, samokierowania i samokontroli niż tego od nich wymaga obecna praca Kierownik powinien: spożytkować nie wykorzystane zasoby ludzkie two...

Kierunek behawioralny - omówienie - Mc Gregor

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1120

Kierunek behawioralny - pokazujący jak układ personalny grupy wpływa na wyniki (human relations). niska wydajność pracy wynika z konfliktów podstawą tego kierunku jest to że każdy człowiek wchodzący do organizacji wnosi do niej swoje wła...

Kwalifikacje menedżerskie - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 546

Kwalifikacje menedżerskie : techniczne (specjalistyczne) - ten rodzaj umiejętności jest niezbędny w przypadku, gdy kierownik wywiązując się z roli koordynatora zachowań podwładnych: ściśle wyznacza czas realizacji zadań dzieli zadania zespołu na czynności wpływa istotnie lub narzuca sposób wyko...

Metody kierowania ludźmi - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 896

Metody kierowania ludźmi : autokratyczna - uwypuklony czynnik władzy; kieruje na zasadzie „sługa, pan” (dyrektywny) demokratyczna - włączanie pracowników do procesu decyzyjnego (integratywny) - stosuje określone techniki zarządzania integratywnego idiokratyczna - rządy kliki, kierownik kieruje w...

Motywowanie - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 728

MOTYWOWANIE - przywództwo; Skuteczność motywowania zależy od: umiejętności przywódczych, negocjacji To metody, techniki które prowadzą lub nie do realizacji zamierzonych celów zespołowych lub indywidualnych. 3 podstawowe modele motywacji: I tradycyjny - klasyczny wiąże się z Taylor'em który twi...

Organizacje - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 812

ORGANIZACJE, układy organizacyjne Struktury organizacyjne narzędzie kierowania jest całością funkcji i relacji określająca sposób sformalizowany misją, jaką każda komórka organizacyjna powinna wypełniać, oraz zasady współpracy między poszczególnymi częściami organizacji. Każda komórka organizacyj...