Uniwersytet Warszawski - strona 682

Filozoficzne podstawy pedagogiki - poziom 3 -omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 42
Wyświetleń: 427

Poziom 3- postkonwencjonalny: cele dają się osiągnąć, prospołeczność nie jest przeciwna indywidualizmowi, partnerskie i dialogowe zwrócenie się ku innym, prospołeczność jest możliwa kiedy uznamy, że każdy może przedstawić swoje potrzeby i roszczenia- uznanie możliwości wysuwania roszczeń do ważności...

Literatura dla dzieci - pojęcia

  • Uniwersytet Warszawski
  • Literatura dla dzieci
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1099

POJĘCIA Bajka Opowieść prozą lub wierszem, podejmująca zagadnienia moralne, opisująca ludzkie postawy, przywary, ułomności, powszechnie spotykane sytuacje i prawidłowości życia społecznego. Jeden z najczęściej uprawianych gatunków literatury dydaktycznej, ze względu na walory dydaktyczne (jasno spre...

Metodologia badań - obserwacja - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1036

obserwacja- czy człowiek jest w stanie nie włączyć subiektywizmu do obserwacji, trzeba niwelować go: -jak obiektywizować to co jest przedmiotem naszej percepcji -osoby przygotowane do obserwacji, czyni ą ją lepiej umieją zadawać sobie dot. Obserwacji pytania, umiejętność zadawanie pytań umożliwiaj...

Analiza danych - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Metodologia badań
Pobrań: 21
Wyświetleń: 525

Analiza danych 1. Dostrzeganie wzorów schematów regularności powtarzalności 2. Podobieństw 3. grupowanie kategorii, aby mieć wszystko uporządkowane i łatwo było się poruszać 4 zaliczanie 5 budowanie metafor, pełni funkcje ilustracyjna i generalizująca 6 dokonywanie porównań tworzenie kontrastu z...

Analiza i wnioskowanie na podstawie danych - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Metodologia badań
Pobrań: 14
Wyświetleń: 917

Analiza i wnioskowanie na podstawie danych Metody generowania znaczeń- procedury analizy danych (Hauberman i Milles): Dostrzeganie wzorów i schematów powtarzalności Dostrzeganie podobieństw Grupowanie kategorii (wielostopniowe np.: uczeń ocenia szkołą w niej i poza nią)

Badania ilościowe - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Metodologia badań
Pobrań: 42
Wyświetleń: 644

Badania ilościowe Badania mało ambitne ale powszechne. Podstawowe pojęcia: - eksperyment - pomiar - zmienna i funkcja - wskaźnik - skala - próba i populacja - technika pomiaru Pomiar- przypisanie badanemu obiektowi liczby charakteryzującej jakąś jego interesującą cechę np.: pomiar wiedzy z...

Cel poznania naukowego - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Metodologia badań
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1981

Cel poznania naukowego: -związek z teorią naukową (pewne prawidłowości) -poznanie naukowe jest uwikłane w system założeń (pozwalający osiągnąć pewną (prawdziwa) wiedze, posługując się regułami poznania typy założeń teorii społ.: -ontologiczne- nauka o byciu- co to jest rzeczywistość, jaka jest. ...

Obiekty - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Metodologia badań
Pobrań: 0
Wyświetleń: 630

Przykłady obiektów: Osoby Role Małe grupy Organizacje Społeczność lokalna Fragment przestrzeni Odcinek czasu Proces Wydarzenie Studium przypadku wymaga wiedzy socjologicznej i wielu metod badawczych Typy Case Study wg R.E. Stake'a Typ on...

Obserwacja - omówienie - Taksonomia

  • Uniwersytet Warszawski
  • Metodologia badań
Pobrań: 28
Wyświetleń: 721

Obserwacja Wady: groźba subiektywizmu badacza trudność dostępu umiejętność dobierania pytań, które pomogą w dokładnym przedstawieniu sytuacji = nauka obserwacji Wynikiem obserwacji jest: opis obserwowanych wydarzeń: notatki (pisanie bezprzymiotnikowe) dzienniki listy postawienie hipotez we...