Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - strona 87

Nowożytność - MALARSTWO RZYMSKIE I POŁ. XVII W.

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1393

MALARSTWO RZYMSKIE I POŁ. XVII W. Akademia degli Incamminati 1585 Bolonia Akademia “naprowadzających na właściwą drogę” założona przez Carraccich (Agostino, Annibale, Lodovico) - dekoracja galerii Farnese w Rzymie fund. kard. Odoardo Farnese 1594-1604: Agostino - dwie sceny: Galatea i Polifem ora...

Nowożytność - MALARSTWO WENECKIE XV WIEKU

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 301
Wyświetleń: 1911

MALARSTWO WENECKIE XV WIEKU: GŁÓWNI TWÓRCY (POZA G. BELLINIM) Antonio Pisanello (1397-1451) Realista, tematyka religijna silnie zabarwiona świeckim pierwiastkiem, medailier rozległe kompozycje ścienne w kościołach  Werony ,  Rzymu ,  Wenecji - fresk w San Fermo w Weronie - dzieła w

Malarstwo weneckie dojrzałego renesansu poza tycjanem

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 350
Wyświetleń: 1267

MALARSTWO WENECKIE DOJRZAŁEGO RENESANSU POZA TYCJANEM Giorgione da Castelfranco (1476-1510) Uczeń Jana Belliniego, za swoje zadanie uważał wykonanie pięknego i zrównoważonego obrazu, zagadnienia kolorystki i światłocienia, mistrz koloru i światła, przedstawiciel koloryzmu weneckiego, wnikliwy ob...

Malarstwo weneckie w. XVII główne cechy i twórcy.

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 364
Wyświetleń: 2156

MALARSTWO WENECKIE W. XVIII: GŁÓWNE CECHY I TWÓRCY. Weneckie malarstwo późnego baroku Giambattista Tiepolo (1696-1770)   włoski  malarz,  freskant , rysownik, grafik i rytownik okresu  rokoka , ostatni z wielkich mistrzów weneckiego malarstwa dekoracyjnego, malarstwo plafonowe, wpływ Veronesa (k...

Malarstwo xviii w. We francji (przedklasycystyczne).

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 245
Wyświetleń: 1295

MALARSTWO XVIII W. WE FRANCJI (PRZEDKLASYCYSTYCZNE). Antoine Watteau (1684-1721) Lekkość rysunku, wdzięk, wytworność, muzyczność, rytmiczność, wpływ Rubensa, Tycjana Veronese, brak wielkiego tematu dzieła sztuki, sceny parkowe, pasterskie, przyciszony koloryt, barwy załamane, delikatne, powściąg...

Manieryzm w malarstwie włoskim

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1414

MANIERYZM W MALARSTWIE WŁOSKIM Wśród ważniejszych cech specyficznych dla malarstwa manieryzmu, można wymienić brak realistycznego naśladowania natury, naginanie reguł anatomii i praw fizyki, stosowanie wydłużonych proporcji ludzkiego ciała, re...

Masaccio a Fra Angelico

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
  • Historia nowożytna
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1673

MASACCIO A FRA ANGELICO Fra Angelico da Fiesole (1387-1455) Dominikanin, błogosławiony, konserwatywny, pobożny, malarz wyłącznie religijny, malarz wiecznej szczęśliwości zbawionych w niebie, wśród aniołów - stąd przezwisko Fra Angelico (bra...

Michał Anioł Buonarroti jako malarz

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1554

MICHAŁ ANIOŁ BUONARROTI JAKO MALARZ Michał Anioł Buonarroti (1475-1564) Malarz, rzeźbiarz, architekt, poeta, uczeń Dominika Ghirlandaja (malarstwo), Bertolda di Giovanni (rzeźba), działał w Bolonii, Florencji i Rzymie pod mecenatem papieskim, wykonywał

Michał Anioł jako rzeźbiarz

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1022

MICHAŁ ANIOŁ JAKO RZEŹBIARZ Michał Anioł Buo narroti (1475-1564) Malarz, rzeźbiarz, architekt, poeta, uczeń Dominika Ghirlandaja (malarstwo), Bertolda di Giovanni (rzeźba), działał w Bolonii, Florencji i Rzymie pod mecenatem papieskim, wykonywał

Nowożytne malarstwo hiszpańskie

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr hab. Marcin Fabiański
Pobrań: 266
Wyświetleń: 2142

NOWOŻYTNE MALARSTWO HISZPAŃSKIE Wzrost potęgi państwa, budowa kościołów, pałaców, ratuszy, szpitali, szkół Gł. sztuka importowana: Budownictwo pałacowe - wzory arabsko-mauretańskie Budownictwo kościelne - wzory francuskie, niderlandzkie, niemieckie (gotyk ze zmianami lokalnymi) XV w tzw. esti...