Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - strona 14

Finanse behawioralne 3b

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 0
Wyświetleń: 735

Podstawowe kryterium- maksymalizacja oczekiwanej użyteczności inwestora • Oczekiwana użyteczność: gdzie: EU-oczekiwana użyteczność pi -p-stwo zrealizowania i-tej możliwej stopy zwrotu, ui - użyteczność odpowiadająca i-tej stopie zwrotu Funkcja użyteczności • Pojęcie psychologiczne • Jest zazwycz...

Finanse behawioralne 3c

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1449

Ile wynosi oczekiwana wartość i oczekiwana użyteczność danych inwestycji? Funkcja użyteczności może być: • wklęsła - awersja inwestora do ryzyka • liniowa - neutralność inwestora względem ryzyka • wypukła - skłonność inwestora do ryzyka K...

Finanse behawioralne 4

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 0
Wyświetleń: 630

Behawioralne teorie Inwestowania 1. Wiara inwestorów w odwracanie się kursów akcji 2. Teoria żalu 3. Psychologia poznawcza • Teoria

Finanse behawioralne 4b

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 14
Wyświetleń: 651

W.De Bondt i R.Thaler (1987) w pewnych warunkach ceny akcji zmieniają się zgodnie z zasadą regresji do średniej • akcje, które cechowała w przeszłości wyższa stopa zwrotu, z biegiem czasu (3 - 5 lat) tracą na wartości i stają się akcjami o niższej stopie zwrotu Skumulowane, przeciętne stopy zwrot...

Finanse behawioralne 4c

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 28
Wyświetleń: 721

Teoria żalu w swojej konstrukcji jest zbliżona do teorii perspektywy czy do teorii oczekiwanej użyteczności Teoria żalu Zachowanie jednostek opisane w paradoksi...

Finanse behawioralne 4d

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 0
Wyświetleń: 749

Badania H.Shefrina (2000) - 70% wskazuje Rafała Dlaczego? - zmiana dotychczasowego sposobu inwestowania dokonana samodzielnie- żal podecyzyjny Oddelegowanie odpowiedzialności- zmniejsza żal Badania Zeckhausera (1991) • Analiza skuteczności inwestowania w fundusze inwestycyjne • 1975-1987- na podsta...

Finanse behawioralne 4e

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 0
Wyświetleń: 714

• Selektywny wpływ emocji na procesy poznawcze - Emocje pozytywne- optymizm poznawczy - Emocje negatywne - obronność percepcyjna Zjawisko pułapki entrapment Zjawisko pułapki to wybór przed jakim staje człowiek, niepewny przyszłości, który musi zdecydować się czy kontynuować podjętą wcześniej decyzj...

Finanse behawioralne 5

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 28
Wyświetleń: 812

Efekt predyspozycji Załóżmy, że posiadamy pakiety akcji dwóch spółek: X i Y. Na akcjach X zarobiliśmy 20%, a akcje Y przyniosły nam 20% strat. Zakładając nieznaną przyszłość przed obiema spółkami, które akcje bylibyśmy w stanie sprzedać?Finanse behawioralne Monika Czerwonka Efekt predyspozycji (EP)...

Finanse behawioralne 5b

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 0
Wyświetleń: 504

• 10 000 rachunków inwestycyjnych (1987-1993) • dane zagregowane • skoncentrowanie się na częstotliwości z jaką inwestorzy faktycznie sprzedawali akcje winners i losers w porównaniu do okazji, jakie mieli aby sprzedać dane akcje • Metodologia badań PZZ= (ZZ)/(ZZ + PZ ) PZS = (ZS)/(ZS + PS ) Odean (...

Finanse behawioralne 5c

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • prof. przew. kwal. II Witosław Marek Czerwonka
  • Finanse
Pobrań: 14
Wyświetleń: 896

Hipoteza 1 : Uczestnicy sprzedają większą liczbę akcji kiedy cena akcji jest wyższa od ceny zakupu (punktu referencyjnego). • Hipoteza 2: Uczestnicy sprzedają większą liczbę akcji kiedy cena akcji jest wyższa od wcześniejszej ceny okresu (punktu referencyjnego). • Hipoteza 3: Siła efektu predyspoz...