To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
9. Rola mass mediów w działalności politycznej
1. Socjalizacja polityczna jako element procesu socjalizacji
proces kształtowania świadomości postaw i kultury politycznej człowieka, w trakcie którego przyswaja on informacje o systemie politycznym, wartościach, normach i wzorach zachowań
2. Proces socjalizacji politycznej
uczenie się roli pasywnego albo aktywnego członka wspólnoty politycznej
w układzie jednostkowym następuje internalizacja systemu wartości i ideologii politycznej
w układzie całego społeczeństwa następuje wprowadzenie kolejnych pokoleń w określone wzory myślenia i działania poprzez system edukacyjny, mass media, miejsce pracy
3. Edukacja polityczna służy:
utrwalaniu politycznej tradycji
albo wprowadzaniu zmian, zwłaszcza w procesie transformacji systemowej
4. Proces socjalizacji politycznej służy:
z jednej strony legitymizacji władzy politycznej i grup rządzących, poprzez „narzucanie” systemu wartości i przekonania strony dominującej
z drugiej strony tworzeniu zespołu oczekiwań dotyczących sposobu funkcjonowania ładu politycznego
systematyczny brak spełnienia tych oczekiwań powoduje utratę wiarygodności całego ustroju
5. Czynniki decydujące o poziomie politycznego zaangażowania obywateli
proces socjalizacji polityczne
warunki polityczne
oddziaływania zewnętrzne (mass media, grupy odniesienia)
6. Komunikowanie polityczne
proces wzajemnych oddziaływań informacyjnych pomiędzy podmiotami polityki połączonymi relacjami władzy, walki i współpracy
za pośrednictwem mass mediów (aktywne/pasywne)
7. Podstawowe funkcje mass mediów w procesie komunikowania politycznego
informacyjna, edukacyjna, platforma dla publicznej debaty, reklamowa, perswazyjna
8. Media jako aktywny uczestnik życia politycznego
wyrażają swoje opinie
wielość i niezależność mediów
konieczny warunek aktywności politycznej obywateli
9. Mass media jako bierny uczestnik życia politycznego
rola i instrumenty marketingu politycznego
znaczenie i oddziaływanie reklamy negatywnej
czarny PR
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)