To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
10. Rola mass mediów w działalności komercyjnej
1. Komunikowanie marketingowe
zespół informacji (sygnałów), które firma emituje z różnych źródeł w kierunku nie tylko swoich klientów, lecz także innych podmiotów otoczenia marketingowego (dostawców, pośredników, konkurentów, liderów opinii itp.), oraz zespół informacji, które firma zbiera z rynku (megatrendy, potrzeby, preferencje nabywców, tendencje rozwojowe gospodarki itp.)
2. Mass media w działalności komercyjnej
aktywna rola mass mediów (dobry i zły PR)
pasywna rola mass mediów (oddziaływanie reklamy)
3. Nowatorskie zastosowanie mass mediów w PR
marketing wirusowy (sposób nieformalnej komunikacji marketingowej, zakładający wykładnicze rozprzestrzenianie się informacji, szczególnie w internecie)
marketing partyzancki (wszelkie techniki powodujące niewspółmierną do zainwestowanych środków znajomość produktu dzięki plotce, szumowi medialnemu lub niekonwencjonalnie zastosowanym tradycyjnym mediom)
4. Obraz świata w reklamie komercyjnej
reklama - schematyczny i ograniczony sposób prezentowania rzeczywistości
reklama może kształtować fałszywe wyobrażenia na temat rzeczywistości
reklama jako scena, na której występują bohaterowie, czasami zwierzęta, a czasami również produkt (personifikacja produktu)
idealny świat w reklamie - rreklama sprzedaje wizję świata bez problemów
przypadek Benettona - realny świat w reklamie
reklama nie sprzedaje produktu, lecz pragnienia i marzenia
reklama dąży do silnego związania odbiorcy z produktem
reklama może powodować silne uzależnienie człowieka od produktów
reklama może powodować wrażenie, ze bez określonych produktów człowiek byłby nikim
reklama może kreować sztuczne potrzeby
reklama może utrwalać przekonanie, że nasza sprawność fizyczna czy atrakcyjność fizyczna jest efektem zakupu produktu
reklama może stwarzać wrażenie, że produkt szkodliwy jest zdrowy
reklama może namawiać do zachowań niebezpiecznych dla naszego zdrowia, a nawet życia
reklama może naruszać normy społeczne
reklama może ośmieszać konkretne grupy społeczne
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)