Rola mass mediów w działalności komercyjnej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rola mass mediów w działalności komercyjnej - strona 1 Rola mass mediów w działalności komercyjnej - strona 2

Fragment notatki:


10. Rola mass mediów w działalności komercyjnej
1. Komunikowanie marketingowe
 zespół informacji (sygnałów), które firma emituje z różnych źródeł w kierunku nie tylko swoich klientów, lecz także innych podmiotów otoczenia marketingowego (dostawców, pośredników, konkurentów, liderów opinii itp.), oraz zespół informacji, które firma zbiera z rynku (megatrendy, potrzeby, preferencje nabywców, tendencje rozwojowe gospodarki itp.)
2. Mass media w działalności komercyjnej
 aktywna rola mass mediów (dobry i zły PR)
 pasywna rola mass mediów (oddziaływanie reklamy)
3. Nowatorskie zastosowanie mass mediów w PR
marketing wirusowy (sposób nieformalnej komunikacji marketingowej, zakładający wykładnicze rozprzestrzenianie się informacji, szczególnie w internecie)
 marketing partyzancki (wszelkie techniki powodujące niewspółmierną do zainwestowanych środków znajomość produktu dzięki plotce, szumowi medialnemu lub niekonwencjonalnie zastosowanym tradycyjnym mediom)
4. Obraz świata w reklamie komercyjnej
 reklama - schematyczny i ograniczony sposób prezentowania rzeczywistości
 reklama może kształtować fałszywe wyobrażenia na temat rzeczywistości
 reklama jako scena, na której występują bohaterowie, czasami zwierzęta, a czasami również produkt (personifikacja produktu)
 idealny świat w reklamie - rreklama sprzedaje wizję świata bez problemów
 przypadek Benettona - realny świat w reklamie
 reklama nie sprzedaje produktu, lecz pragnienia i marzenia
 reklama dąży do silnego związania odbiorcy z produktem
 reklama może powodować silne uzależnienie człowieka od produktów
 reklama może powodować wrażenie, ze bez określonych produktów człowiek byłby nikim
 reklama może kreować sztuczne potrzeby
 reklama może utrwalać przekonanie, że nasza sprawność fizyczna czy atrakcyjność fizyczna jest efektem zakupu produktu
 reklama może stwarzać wrażenie, że produkt szkodliwy jest zdrowy
 reklama może namawiać do zachowań niebezpiecznych dla naszego zdrowia, a nawet życia
 reklama może naruszać normy społeczne
 reklama może ośmieszać konkretne grupy społeczne
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz