To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
8. Rola mass mediów w działalności społecznej
1. Społeczna funkcja mass mediów
środki masowego przekazu stały się dominującym źródłem informacji
to one tworzą, gromadzą i przedstawiają wartości, normy społeczne i zachowania społeczne
funkcja mobilizacyjna - pobudzanie do działań społecznych
2. Mass media w działalności społecznej
aktywna rola mass mediów - media masowe jako inicjatorzy działań społecznych (programy publicystyczne, np. Uwaga)
bierna rola mass mediów - patroni medialni
3. Kampania społeczna w mass mediach
ewolucja mediów i tematów reklamy społecznej
podstawowe cele reklamy społecznej
modyfikowanie i kształtowanie rzeczywistości społecznej
walka ze stereotypami
sprowokowanie debaty społecznej wokół problemu
zwrócenie uwagi na jakiś ważny problem i zasygnalizowanie możliwego rozwiązania
znoszenie różnic kulturowych
połączenie celów społecznych z komercyjnymi
rozwój działalności organizacji non profit
podstawowe funkcje reklamy społecznej
funkcja informacyjna (nagłaśnianie problemów społecznych, dostarczanie wiedzy społecznej, która z założenia uczy pewnych pożądanych zachowań społecznych)
funkcja perswazyjna (namawianie do postaw i zachowań prospołecznych/ namawianie do zaniechania postaw i zachowań niepożądanych społecznie)
funkcja przypominająca
podstawowe grupy docelowe reklamy społecznej grupy docelowej
nastawienie na osoby, które wywołują dany problem społeczny
nastawienie na osoby, które mogą potencjalnie wywołać problem lub mogą być nim zagrożone
nastawienie na osoby, które są bądź mogą się stać ofiarami osób wywołujących dany problem
nastawienie na osoby związane z ofiarą, np. na rodziców
nastawienie na osoby, które nie są bezpośrednio związane z danym problemem, ale ich działalnie może zadecydować o czyimś życiu czy zdrowiu
wpływanie na instytucje, które mogą pomóc innym
wpływanie na całe społeczeństwo
kreowanie pozytywnych relacji z konsumentem
(…)
… prospołecznych/ namawianie do zaniechania postaw i zachowań niepożądanych społecznie)
funkcja przypominająca
podstawowe grupy docelowe reklamy społecznej grupy docelowej
nastawienie na osoby, które wywołują dany problem społeczny
nastawienie na osoby, które mogą potencjalnie wywołać problem lub mogą być nim zagrożone
nastawienie na osoby, które są bądź mogą się stać ofiarami osób wywołujących dany…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)