Wpływ mass mediów na dzieci

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1253
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wpływ mass mediów na dzieci - strona 1 Wpływ mass mediów na dzieci - strona 2

Fragment notatki:


3. Wpływ mass mediów na dzieci
1. Wpływ mass mediów w płaszczyźnie poznawczej
 dostarczanie wiedzy
 budowanie systemu wartości
 budowanie tożsamości
2. Zacieranie różnicy pomiędzy socjalizacją pierwotną a wtórną
 w procesie socjalizacji pierwotnej kształtuje się tożsamość człowieka, tradycyjnie ten proces łączono z oddziaływaniem grup pierwotnych
 wzrost znaczenia instytucji wtórnych - telewizja elektroniczną niańką
 dlaczego dziecko do 2 roku życia nie powinna oglądać telewizji
3. Stacje z programami dziecięcymi
4. Zacieranie różnicy pomiędzy światem medialnym a rzeczywistym
 dzieci nie potrafią wartościować przekazywanych treści
 dzieci nie posiadają mechanizmów umożliwiających im odczuwanie konwencji
5. Dzieci muszą być przygotowywane do krytycznego postrzegania i interpretowania rzeczywistości
 rodzina dostarcza podstawowych wzorców postrzegania rzeczywistości
 rodzina wspomaga kształtujące się u dziecka możliwości poznawcze
 rodzina wyrabia u dziecka krytyczny stosunek wobec mass mediów
6. Wpływ mass mediów w płaszczyźnie emocjonalnej
 uzależnienie od mediów
 nadmierne pobudzenie emocjonalne
 apatia
7. Wpływ mass mediów w płaszczyźnie behawioralnej
 książka czy telewizja, czyli czym różni się przemoc na ekranie od przemocy w bajkach?
 czy dzieci mogą oglądać bajki?
 nadaktywność dziecka (telewizja a problem ADHD)
 problem biernego uczenia się
8. Dziecko przed telewizorem. Na co zwracać uwagę
 czas poświęcony na telewizję
 sposób przekazu
 jakość treści
9. Dzieci jako szczególna grupa oddziaływania reklamy
 ustawa z dnia 31 marca 2000 roku o zmianie ustawy o telewizji i radiofonii - reklama adresowana do dzieci i młodzieży
 przykłady reklam naruszających dobro dziecka
10. Kampania społeczna „Cała Polska czytam dzieciom”
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz