To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
3. Wpływ mass mediów na dzieci
1. Wpływ mass mediów w płaszczyźnie poznawczej
dostarczanie wiedzy
budowanie systemu wartości
budowanie tożsamości
2. Zacieranie różnicy pomiędzy socjalizacją pierwotną a wtórną
w procesie socjalizacji pierwotnej kształtuje się tożsamość człowieka, tradycyjnie ten proces łączono z oddziaływaniem grup pierwotnych
wzrost znaczenia instytucji wtórnych - telewizja elektroniczną niańką
dlaczego dziecko do 2 roku życia nie powinna oglądać telewizji
3. Stacje z programami dziecięcymi
4. Zacieranie różnicy pomiędzy światem medialnym a rzeczywistym
dzieci nie potrafią wartościować przekazywanych treści
dzieci nie posiadają mechanizmów umożliwiających im odczuwanie konwencji
5. Dzieci muszą być przygotowywane do krytycznego postrzegania i interpretowania rzeczywistości
rodzina dostarcza podstawowych wzorców postrzegania rzeczywistości
rodzina wspomaga kształtujące się u dziecka możliwości poznawcze
rodzina wyrabia u dziecka krytyczny stosunek wobec mass mediów
6. Wpływ mass mediów w płaszczyźnie emocjonalnej
uzależnienie od mediów
nadmierne pobudzenie emocjonalne
apatia
7. Wpływ mass mediów w płaszczyźnie behawioralnej
książka czy telewizja, czyli czym różni się przemoc na ekranie od przemocy w bajkach?
czy dzieci mogą oglądać bajki?
nadaktywność dziecka (telewizja a problem ADHD)
problem biernego uczenia się
8. Dziecko przed telewizorem. Na co zwracać uwagę
czas poświęcony na telewizję
sposób przekazu
jakość treści
9. Dzieci jako szczególna grupa oddziaływania reklamy
ustawa z dnia 31 marca 2000 roku o zmianie ustawy o telewizji i radiofonii - reklama adresowana do dzieci i młodzieży
przykłady reklam naruszających dobro dziecka
10. Kampania społeczna „Cała Polska czytam dzieciom”
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)