Zarządzanie strategiczne - strona 6

note /search

Zasoby materialne i niematerialne przedsiębiorstwa

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 3353
Wyświetleń: 14924

Zasoby materialne i niematerialne przedsiębiorstwa - spiszasoby materialne:1. rzeczowy majątek trwały (grunty własne, lokale, budynki i budowle, urządzenia techniczne, maszyny, aparatura, środki transportu, rzeczowa strona funkcjonujących w przeds. systemów zarząd...

Omowienie aliansow strategicznych

  • Politechnika Gdańska
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 861

Systematyczne badania aliansów przedsiębiorstw są prowadzone na świecie zaledwie od połowy lat osiemdziesiątych. Badania te, oparte na różnych założeniach teoretycznych, charakteryzują się niezwykłą różnorodnością podejść, metod i technik badawczych. Konsekwencją tej różnorodności jest brak jasnej ...

Strategia - omówienie zagadnienia.

  • Politechnika Gdańska
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 70
Wyświetleń: 560

1. Wprowadzenie do strategii. Koncepcja strategii - termin strategia wywodzi się z wojskowości. Encyklopedia Popularna definiuje strategię następująco: „ strategia to część sztuki wojskowej obejmującej teorię i praktykę przygotowania i prowadzenia wojny. W starożytnej Grecji

Definicja i omówienie globalizacji

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 35
Wyświetleń: 490

GLOBALIZACJA – umiędzynarodowienie. Gdy organizacja wchodzi na rynek międzynar. (internacjonalizacja). G. to także oderwanie się od nar. korzeni i rozproszenie swej działalności. Globalizacja : 1. G. informacyjna – środki w dziedzinie komunikacji społ. – dostępność do informacji z całego świat...

Grupy strategiczne - omówienie - budowa map

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1540

Grupa strategiczna - grupa przedsiębiorstw działających w danym sektorze i jako grupa oddzielonych od innych takich grup barierami mobilności, które tworzą realizowane podobne strategie oraz cechy przedsiębiorstw należące do danej g...

Koncepcje organizacji procesu planowania strategicznego

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1099

Koncepcje organizacji procesu planowania strategicznego 1. wg J.A. Thompson i A.J. Strickland – sposoby organizacji: - z góry do dołu – naczelne kierownictwo inicjuje proces planowania strategicznego, formułuje strategię i przekazuje ją na d...

Macierz "BCG" - prezentacja krytyczna

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1533

MACIERZ „BCG” : PREZENTACJA KRYTYCZNA Jest to analiza zainicjowana przez firmę doradczą Boston Consulting Group, utworzoną prze dysydenta Harvardu, Bruce Henderson’a. Firma ta rozpoczęła od bardzo prostego modelu. Jego gł, myślą...

Macierz ADL - omówienie - Faza narodzin

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1386

Macierz Arthura D. Little’a (ADL) Wymiary macierzy: 1. Pozycja konkurencyjna - dominująca (występuje wtedy, gdy firma ma moŜliwość kontroli zachowania się konkurentów w zakresie strategii lub parametrów technicznoekonomicznych) - silna (określa moŜliwość prowadzenia polityki w zakresie wyboru b...

Macierze nastawienia konkurencyjnego - omówienie - Analiza Mac Kinseya...

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 35
Wyświetleń: 462

MACIERZE NASTAWIENIA KONKURENCYJNEGO Macierz BCG pomijała następujące kwestie : 1. Przeds. dysponuje różnymi rodzajami przewagi konk., które ukrywa wewn. swojej org. Należy je w sposób pragmatyczny zinwentaryzować w postaci silnych i słabych stron przeds. 2. Także otoczenie nie może się sprowad...

Marketing strategiczny - omówienie - Dyfersyfikacja produktu

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 539

MARKETING STRATEGICZNY Strategią działalności będziemy nazywać ogół decyzji i działań dotyczących problemów rozwoju produktów (dóbr i usług) oferowanych przez przeds. na rynku oraz problemów dot. technologii i rynków. „Aktywność” będzie się zatem wyrażać w znaczeniu technologii – produktów - ry...