Podstawy organizacji i zarządzania - strona 12

note /search

Kierunek behawioralny - omówienie - Mc Gregor

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1120

Kierunek behawioralny - pokazujący jak układ personalny grupy wpływa na wyniki (human relations). niska wydajność pracy wynika z konfliktów podstawą tego kierunku jest to że każdy człowiek wchodzący do organizacji wnosi do niej swoje wła...

Kwalifikacje menedżerskie - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 546

Kwalifikacje menedżerskie : techniczne (specjalistyczne) - ten rodzaj umiejętności jest niezbędny w przypadku, gdy kierownik wywiązując się z roli koordynatora zachowań podwładnych: ściśle wyznacza czas realizacji zadań dzieli zadania zespołu na czynności wpływa istotnie lub narzuca sposób wyko...

Metody kierowania ludźmi - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 896

Metody kierowania ludźmi : autokratyczna - uwypuklony czynnik władzy; kieruje na zasadzie „sługa, pan” (dyrektywny) demokratyczna - włączanie pracowników do procesu decyzyjnego (integratywny) - stosuje określone techniki zarządzania integratywnego idiokratyczna - rządy kliki, kierownik kieruje w...

Motywowanie - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 728

MOTYWOWANIE - przywództwo; Skuteczność motywowania zależy od: umiejętności przywódczych, negocjacji To metody, techniki które prowadzą lub nie do realizacji zamierzonych celów zespołowych lub indywidualnych. 3 podstawowe modele motywacji: I tradycyjny - klasyczny wiąże się z Taylor'em który twi...

Organizacje - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 812

ORGANIZACJE, układy organizacyjne Struktury organizacyjne narzędzie kierowania jest całością funkcji i relacji określająca sposób sformalizowany misją, jaką każda komórka organizacyjna powinna wypełniać, oraz zasady współpracy między poszczególnymi częściami organizacji. Każda komórka organizacyj...

Plnowanie i rodzaje planowania - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 525

PLANOWANIE i rodzaje planowania Planowanie obejmuje - obmyślenie sposobu działania który musi być dostosowany do celu jak i okoliczności w których przyjdzie działać. Celem planowania jest odkrycie tego co należy robić aby mieć przyszłość. Plan jest wynikiem antycypowania teraźniejszości. Kroki p...

Obszar planowania - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 665

Planowanie obejmuje - obmyślenie sposobu działania który musi być dostosowany do celu jak i okoliczności w których przyjdzie działać. Celem planowania jest odkrycie tego co należy robić aby mieć przyszłość. Plan jest wynikiem antycypowania teraźniejszości. Kroki planistyczne: 1. Cele/cele dział...

Podział ze względu na więzi w organizacji - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 749

Podział ze względu na więzi w organizacji: hierarchiczna (służbowa, liniowa) - nadrzędność jednego szczebla i podrzędności drugiego funkcjonalna (sztabowa) - więź opiniodawczo - doradcza informacyjna - polega na informowaniu techniczna (specjalizacyjna) - wynika z podziału pracy Struktury orga...

Powiązania procesu dydaktycznego - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 546

Powiązania procesu dydaktycznego z cyklem organizacyjnym Etapy procesu dydaktycznego Cykl organizacyjny 1 Uczestnicy 1 - 1,5 Cel działania 2 Wykładowcy 2 - 8 Plan 3 Materiały, pomoce dydaktyczne 3 - 6,3,2 Siły, środki, wartości 4 Organizacja i kierowanie 4 - 4 Realizacja 5 Cel ...

Prognostyczna konkretyzacja celu - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 581

prognostyczna konkretyzacja celu i zakresu badania faza wstępna gromadzenie informacji faza podstawowa budowa wzorcowego systemu synteza i analiza cel wejście wyjście przebieg środowisko zbiór systemu organizacji elementów i podział (proces) na podsystemy identyfikacja ograniczeń projekt...