Podstawy organizacji i zarządzania - strona 13

note /search

Role kierownika - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 784

Role kierownika (menedżera) nie zależnie od szczebla hierarchicznego: Role sterujące (decyzyjne) inicjator (przedsiębiorca) - jest inicjatorem, projektodawcą i stymulatorem zmian i innowacji regulator (korektor) - koryguje występujące w firmie zakłócenia dysponent (dystrybutor zasobów) - rozdzi...

Trzy rodzaje rozpiętości i zasięgu kierowania - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 2352

Trzy rodzaje rozpiętości i zasięgu kierowania: potencjalna - optymalna - zapewniająca efektywne kierowanie, ustalana metodami naukowymi formalna - wynika z dokumentów formalnych rzeczywista (faktyczna) - liczba osób która rzeczywiście podlega jednemu zwierzchnikowi Podział ze względu na rozpięt...

Zarządzanie organizacją - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 511

ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ I PRACA MENADŻERA Podstawowe pytanie nauk o organizacji i zarządzaniu : W jaki sposób człowiek organizuje działania (indywidualne i zespołowe) oraz jak funkcjonują i rozwijają się stworzone przez niego całości o...

Zasady budowy modelu działania zespołowego - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 490

Zasady budowy modelu działania zespołowego: zasada stawiania celów i podział celu głównego na cele cząstkowe CEL administracja produkcja sprzedaż dystrybucja finanse marketing podział celu głównego na cele cząstkowe możliwe do realizacji przez jednego wykonawcę Zasada łączenia celów i działań ...

Organizacja pracy własnej kierownika - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 49
Wyświetleń: 511

Źródła wewnętrznej i zewnętrznej organizacji pracy własnej kierownika : umiejętność organizowania pracy własnej i innych osób; FAZY ORGANIZACJI: faza preparacji (przygotowania) myślenie decyduje o sukcesie faza realizacji faza kontroli Nauka OiZ powstała z praktyki, z potrzeb ludzi, na potrzeb...

Typy decyzji - wykład

  • Uniwersytet Gdański
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1484

Typy decyzji - Menadżerowie muszą podejmować wiele różnych typów decyzji. Większość decyzji mieści się w jednej z dwóch kategorii: zaprogramowanych i nie zaprogramowanych. Decyzja zaprogramowana - decyzja mająca kompletną , jasną strukturę lub powraca z pewną częstotliwością (albo jedno i drugie). ...

Cechy organizacji - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 469
Wyświetleń: 1750

Cechy organizacji: organizacje są tworami człowieka stworzonymi dla wykonania określonego celu, zatem są celowo zainteresowane; w ich skład wchodzą ludzie stanowiący niezbędny element każdej organizacji oraz rzeczowe środki którymi ci ludzie posługują się w swych działaniach; są systemami zachow...

Cechy struktury funkcjonalnej - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1302

Cechy struktury funkcjonalnej: specjalizacja funkcji kierowniczych, możliwość uzyskania kompetentnej rady, bezpośredni nadzór kompetentny, dezorientacja wykonawców spowodowana występowaniem sprzeczności decyzyjnych, trudności w ogr...

Czynniki sukcesu - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 497

Czynniki sukcesu: bezpieczeństwo system sprzedaży jakość ekonomiczność serwis dostępność sprzedaży cena liczba segmentów rynku i konkurencji J. M. Cena B. T. P. R. C. 1 gr. strat. . D . F gr. strat. Jakość identyfikacja przewag strategicznych badanego p-stwa; dynamiczne zmiany na rynku; ...

Elementy otoczenia celowe - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 483

Elementy otoczenia celowe - dostawcy, właściciele, odbiorcy, związki zawodowe. Poprzez konkurentów będziemy rozumieli organizacje które konkurują o zasoby (o pieniądze klientów). Klienci (celowe otoczenie) - klientem jest każdy kto płaci za nabyte wyroby lub usługi organizacji. Dostawcy to organ...