Podstawy organizacji i zarządzania - strona 14

note /search

Graykunas - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 854

GRAYKUNAS stwierdził w związku z powyższym że liczba możliwych interakcji wszystkich rodzajów pomiędzy managerami a podwładnymi może być określona za pomocą następującego wzoru: I=N(2n/2+n-1) I - liczba interakcji z podwładnymi N- liczba podwładnych

Metoda bilansowa - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 665
Wyświetleń: 5341

Metoda bilansowa - polega na zestawieniu w postaci bilansu zadań planowanych i środków niezbędnych do ich wykonania oraz na podjęciu działań niezbędnych do równoważenia porównywalnych wielkości np. przy podziale dochodu narodowego. Metoda wskaźników statystycznych polega na obliczaniu wielkości pl...

Metoda McKinseya - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 721

Metoda MCKINSEYA Ad.1 Atrakcyjność branży Selektywny rozwój dziedzina, dział wysoka przeciętna niska konkurencja przedsiębiorstwa Dane ekonomiczne i finansowe dotyczące przedsiębiorstwa Dane potrzebne do analizy: dane ekonomiczne i finansowe dotyczące danego przedsiębiorstwa (ilość sprzed...

Otoczenie organizacji - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 133
Wyświetleń: 994

Otoczenie organizacji Otoczenie celowe Otoczenie ogólne Wymiar technologiczno-techniczny wymiar ekonomiczny Wymiar polityczno-prawny Organizacja posiada otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne. Otoczenie wewnętrzne to warunki siły wewnątrz organizacji, natomiast otoczenie zewnętrzne to wszystko co z z...

Otoczenie - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 651

Otoczenie (wg encyklopedii) to wszystko to co znajduje się poza układem rozważanym i co może wywierać na niego wpływ lub na co dany układ oddziałuje, otoczeniem jest więc zbiór wszystkich składników nie należących do rozważanego systemu, których zmiany mogą spowodować przejście systemu w stan odmie...

Prognoza , omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 630

Prognoza, zawiera informacje o prawdopodobnym przyszłym kształtowaniu się wielkości które wywierają znaczący wpływ na działalność gospodarczą przedsiębiorstwa. Są one opisem przyszłego prawdopodobieństwa. Program jest opisem celów działania i środków ich realizacji, jest narzędziem aktywnego kszta...

Struktura biznes planu , omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 609

Struktura biznes planu (ogólna) Krótka prezentacja organizacji opis branży w której działamy opis dziedzin działalności aktualne środki które firma posiada opis kompetencji właściciela i personelu Charakterystyka p-stwa 15% identyfikacja zasobów ocena mocnych i słabych stron organizacji oc...

Struktura organizacyjna , omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 511

Struktura organizacyjna Struktura (pojęcie) - organizacja przedsiębiorstwa jest to podział przedsiębiorstwa, podział organizacji na odpowiednie mniejsze komórki, ustalenie ich kompetencji i odpowiedzialności oraz określenie stosunków i powiązań między nimi, przy czym najważniejszy jest tu stosunek...

Struktura techniczna - omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1204

Struktura techniczna - więzi funkcjonalne schodzą na dalszy plan, ale decydujące znaczenie ma podział pracy i rola kierownika staje się czynnikiem strategii i taktyki działania. Schemat organizacyjny jest to graficzny obraz struktury organizacyjnej wskazujący realizatorów poszczególnych funkcji i ...

Umiejętności kierownicze- omówienie.

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 441

Umiejętności kierownicze: 1.techniczna - znajomość rzeczy i zdolność wykorzystywania wiedzy i metod teoretycznych w konkretnym indywidualnym przypadku, u. niezbędna do wykonywania lub zrozumienia zadań z daną organizacją 2.społeczna - tzn. zdolność efektywnej współpracy z innymi ludźmi zarówno jak...