Struktura organizacyjna , omówienie.

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 434
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Struktura organizacyjna , omówienie. - strona 1 Struktura organizacyjna , omówienie. - strona 2

Fragment notatki:

Struktura organizacyjna
Struktura (pojęcie) - organizacja przedsiębiorstwa jest to podział przedsiębiorstwa, podział organizacji na odpowiednie mniejsze komórki, ustalenie ich kompetencji i odpowiedzialności oraz określenie stosunków i powiązań między nimi, przy czym najważniejszy jest tu stosunek podporządkowania.
Organizacje możemy scharakteryzować wg następujących strukturalnych cech:
konfigurację - określającą kształt struktury i rozdrobnienie organizacyjne oraz liczbę jednostek organizacyjnych i szczebli norm
centralizację - charakterystyczne rozmieszczenie uprawnień decyzyjnych oraz podział i wykorzystanie władzy
specjalizacja - dotycząca podziału pracy, obowiązków między jednostkami organizacji i stanowiska pracy
standaryzacja - cechująca typowość działań i zachowań w organizacji
formalizacja - określająca zakres w jakim elementy organizacji są zarejestrowane w dokumentach organizacyjnych Nie ma uniwersalnej struktury organizacyjnej która odpowiadałaby każdemu przedsiębiorstwu.
Przedsiębiorstwo musi samo wypracować, budować strukturę organizacyjną dostosowaną do własnych potrzeb i zadań. Struktura organizacyjna zależy od wielkości i rodzaju przedsiębiorstwa oraz stopnia trudności realizowanych celów.
Obecnie ważne jest, aby struktura organizacyjna była zorientowana na gospodarkę rynkową.
W strukturze organizacyjnej dużego przedsiębiorstwa powinny istnieć komórki organizacyjne, managerowie odpowiedzialni za rynek.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz