Podstawy Marketingu - strona 20

note /search

Charakterystyka modeli rachunku kosztów

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1708

Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Praca zaliczeniowa z przedmiotu: Rachunek kosztów dla inżynierów. Ćwiczenia. Temat : Charakterystyka modeli rachunku kosztów. Rachunek kosztów j est to proces ustalania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej polegając...

Definicja marketingu - opracowanie

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 42
Wyświetleń: 924

Definicja marketingu została opublikowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu po raz pierwszy w 1941r. Według niego jest to” prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika”. W okresie powojennego boomu ekonom...

Geneza i istota marketingu

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 343
Wyświetleń: 2604

GENEZA MARKETINGU Zazwyczaj mylnie uważa się, że marketing narodził się w USA, natomiast pierwszych  instrumentów marketingu zaczęto wykorzystywać w Japonii ok. 1650 r. Mitsui, właściciel dużego  domu handlowego, wykorzystywał jako pierwszy instr...

Podaż i prawo podaży

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1505

PODAŻ I PRAWO PODAŻY 1. tzw. efekty ekonomii:  efekt demonstracji o snobizm o efekt psychologiczny Veblena (efekt pędu owczego – chcemy mieć to, co  mają inni) o efekt naśladownictwa (popyt na dane dobra zmienia się w tym samym  kierunku, co popyt konkurentów) (Supply = podaż) 2. Podaż – ilość d...

Popyt i funkcje popytu

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1386

POPYT I FUNKCJA POPYTU 1. Popyt – to zapotrzebowanie na dane dobra i usługi na danym rynku, w danym czasie, przy  danym poziomie cen. Z punktu widzenia marketingu istotny jest jego podział na popyt efektywny i popyt  potencjalny. - Popyt efektywny – to ilość dobra, jaką nabywcy są wstanie kupić p...

Potrzeby a marketing

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 7
Wyświetleń: 861

Podstawy marketingu wykład Procesy: 1) Identyfikacja problemu – motorem w postępowaniu nabywców są ich potrzeby, przez które  rozumieć należy stan braku czegoś i zarazem czynnik uruchamiający funkcje motywu do  działania w kierunku zmiany tego stanu. Cechy potrzeb: nieograniczone, odnawialne, zas...

Statystyczna analiza danych

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 35
Wyświetleń: 833

STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH 1. Analizowanie danych następ. poprzez wykaz mierników statyst. w postaci:  Miar tendencji centralnej średnia arytmetyczna, kwartale, mediana, dominanta)   Miary rozproszenia o Obszar zmienności o Odchylenie standar...

Wnętrze i otoczenie instytucji

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1099

WNĘTRZE I OTOCZENIE INSTYTUCJI 1. Organizacja jako system społeczno-techniczny Podsystemy organizacji: - Podsystem celów i wartości: misja organizacji, jej uzasadnienie, strategia  organizacji - Podsystem psychospołeczny: uczestnicy organizacji, ich motywacje, wartości,  kultura oraz więzi społec...

Pojecie marketingu

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1260

Sztaba. Notatka składa się z 2 stron. Marketing 1). Marketing jest praktyką wymuszaną przez rynek nabywczy, rozwój gospodarczy, konkurencję, wzrost i zróżnicowanie nabywców. 2). Geneza marketingu, początki nowoczesnego marketingu: Faza I - lata 1911 - 1960 początki nowoczesnego marketingu, marke...

Rynek i produkt - omówienie

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy Marketingu
Pobrań: 63
Wyświetleń: 861

Sztaba. Notatka składa się z 3 stron. Rynek 1). Rynek - to ogół stosunków wymiennych między sprzedającymi reprezentującymi podaż produktu, a kupującymi zgłaszającymi zapotrzebowanie, czyli reprezentującymi popyt na produkt. 2). Popyt - jest to zapotrzebowanie na dobra i usługi poparte posiadający...