To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Definicja marketingu została opublikowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu po raz pierwszy w 1941r. Według niego jest to” prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika”. W okresie powojennego boomu ekonomicznego pojawiło się pojęcie marketingu, kiedy prowadzono masową produkcję dóbr konsumpcyjnych i odbywało się to na ogromną skalę. W wyniku tego zaistniała sytuacja, w której trudniej było sprzedawać towary i usługi niż je produkować, to spowodowało, że każdy starał się przyciągnąć potencjalnego konsumenta i nakłonić go właśnie do zakupu tego, a nie innego produktu czy usługi. Twierdzi się, że słowo „marketing” stanowi filozofię biznesu, która głosi, że droga którą producent dąży do realizacji celów prowadzi przez satysfakcję konsumenta i wynika z tego fakt, że ten ostatni powinien zajmować miejsce pierwszoplanowe w procesie produkcyjnym. Zjawisko marketingu kryje się za odpowiednim planowaniem, koordynowaniem i kontrolą wszystkich działań przedsiębiorstwa ukierunkowanego na aktualne i potencjalne rynki zbytu. Z nowoczesnego punktu widzenia jest to działalność ludzka zmierzająca do zaspokajania pragnień i życzeń nabywców poprzez procesy wymiany. Każdy rynek charakteryzuje się w sposób specyficzny i wymaga stosowania odmiennych procedur i stylów działania. Marketing produktów i usług ukazuje w miarę czytelne regulacje i procedury postępowania. Realizacja zasad marketingu współczesnego oznacza przyjęcie orientacji na odbiorcę w miejsce orientacji na produkt. Tak więc kładzie nacisk na istotę wymiany, która jest podstawową formą zaspakajania potrzeb. Jednak nie skupia się dokładnie na potrzebach, co na źródłach satysfakcji klienta. Takie rozumienie marketingu znajduje wyraz w definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, która określa marketing jako proces planowania i realizacji pomysłów urzeczywistniania koncepcji, ustalania cen, promocji, dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstw. Philip Kotler zapytany czym jest marketing odpowiedział: jest to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi. A zapytany o misję marketingu odpowiedział ze najważniejsze jest „sprzedawać wszystkim wszystko” Marketingiem nazywamy naukę i sztukę badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi
(…)
… się przede wszystkim na cywilizacyjnej ewolucji i to we wszystkich dziedzinach życia, która przebiega dzięki marketingowy w sposób dynamiczniejszy i niepozwalający na powstanie konfliktów społecznych w skali, która groziła by upadkowi tworzonego systemu społecznego.
Za pomocą systemu promocji firma pragnie przede wszystkim dotrzeć z informacją o produkcie do pożądanego segmentu rynku, nakłonić potencjalnych nabywców do zakupu towaru…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)