Wykład - Koncepcja sprzedaży

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 805
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Koncepcja sprzedaży - strona 1 Wykład - Koncepcja sprzedaży - strona 2

Fragment notatki:

Koncepcja sprzedaży
Opiera się na twierdzeniu, że klienci pozostawieni sami sobie, nie kupią wystarczająco dużo produktów przedsiębiorstwa, więc przedsiębiorstwo to musi podjąć agresywną sprzedaż i działania promocyjne. Koncepcja zakłada, że dla konsumentów typowa jest bezczynność lub nawet opór przy kupnie, należy więc ich do niego umiejętnie nakłonić. W tym celu przedsiębiorstwo ma do swojej dyspozycji cały szereg skutecznych narzędzi sprzedaży i promocji.
Większość firm stosuje koncepcję sprzedaży w przypadku nadprodukcji. Ich celem jest sprzedaż tego, co wyprodukują, a nie produkcja tego, czego chce rynek. Orientacja produktowa(nacisk na udoskonalenie produktu)
rozwój działalności badawczo- rozwojowej,
produkcja dóbr wyszukanych o dodatkowych funkcjach,
produkcja dóbr perfekcyjnych (doskonałych technicznie),
jakość jako podstawa wyróżnienia dobra na rynku,
orientacja zalecana na wąskich segmentach rynku.
Koncepcja produktu
Opiera się na założeniu, że konsumenci preferują te produktu, które dostarczają im najwyższą jakość, najlepsze cechy użytkowe lub cechy innowacyjne.
Koncepcja produktu prowadzi często do „krótkowzroczności marketingowej” koncentrowaniu się na produkcie, a nie na potrzebach klienta.
Przedsiębiorstwa zorientowane na produkt często opracowują swoje produkty przy niewielkim udziale lub w ogóle bez udziału klienta, co rodzi niebezpieczeństwo jego odrzucenia już jako gotowego, pociągając za sobą ogromne koszty- do upadku firmy włącznie. Koncepcja skuteczna na rynkach technicznych np..elektronika- dominacja azjatycka
Orientacja rynkowa(punktem wyjścia podejmowanych działań jest klient)
rynek w centrum zainteresowania, określenie rynku docelowego,
koncentracja na kliencie:
zabieganie aby był zadowolony,
ciągłe podnoszenie jego usatysfakcjonowania,
pozostawanie otwartym na jego sugestie,
koordynacja działań marketingowych,
koordynacja marketingu z innymi pionami firmy,
zyskowność, czyli realizacja zaspokajania potrzeb klienta, ale w sposób korzystny dla firmy. Koncepcja marketingowa
Opiera się na założeniu, że klucz do osiągnięcia celów przedsiębiorstwa leży w określeniu potrzeb i wymagań rynków docelowych oraz dostarczeniu pożądanego zadowolenia w sposób bardziej wydajny i skuteczny niż konkurenci. Koncepcja marketingowa opiera się na czterech głównych filarach;
rynku docelowym
potrzebach klienta
marketingu skoordynowanym ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz