To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1. Koncepcja marketingowa - wyznacznik zarządzania współczesnych organizacji
CELE
Rozumieć, dlaczego marketing jest tak ważny dla współczesnych organizacji
Zrozumienie różnic pomiędzy odmiennymi podejściami (koncepcjami) przedsiębiorstw do działalności na rynku
Znać komponenty (filary) koncepcji marketingowej i ich krytyczną rolę w osiąganiu sukcesu działań marketingowych organizacji
1. Koncepcja marketingowa (marketing concept)
To pogląd na rolę marketingu (jako sfery zarządzania) w organizacji. Pogląd ten polega na …
2. Współcześni nabywcy
Mają coraz bardziej wyrafinowane gusta oraz większą uwagę zwracają na cenę
Coraz bardziej cenią swój czas, oczekują coraz większej wygody
Dostrzegają coraz większe podobieństwa (brak istotnych różnic) miedzy dostawcami (markami)
Oczekują wysokiego poziomu obsługi
Są coraz mniej lojalni marketingowo
3. Współczesne realia stosowania instrumentarium marketingowego
Oferowane produkty zbyt często nie różnią się istotnie od produktów konkurentów
Zbyt wiele oferowanych jest zbyt kosztownych (dla firmy) usług i dodatków do produktu
Konkurenci bardzo szybko dostosowują się do naszych cen
Reklama jest coraz mniej efektywna
Koszty personelu sprzedaży i promocji sprzedaży są zbyt duże
4. Dlaczego marketing jest tak ważny dla współczesnych organizacji
Na współczesnych rynkach do sukcesu nie wystarcza już dobre działanie.
Globalizacja, nowe technologie i deregulacja - trzy wyzwania i szanse dla współczesnych przedsiębiorstw.
Krytyczne znaczenie dla zyskownego działania ma dziś znajomość i satysfakcjonowanie docelowych klientów poprzez konkurencyjną ofertę.
5. Koncepcje ukierunkowania działalności przedsiębiorstwa
6. Komponenty koncepcji marketingowej a „sprzedażowej”
7. Koncepcja marketingu społecznego
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)