Statystyczna analiza danych

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 833
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Statystyczna analiza danych  - strona 1 Statystyczna analiza danych  - strona 2

Fragment notatki:


STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH 1. Analizowanie danych następ. poprzez wykaz mierników statyst. w postaci:  Miar tendencji centralnej średnia arytmetyczna, kwartale, mediana, dominanta)   Miary rozproszenia o Obszar zmienności o Odchylenie standardowe 2. Instrumenty pomiarowe Dzielą się na 2 grupy:  Naturalne (organoleptyczne)  Wzrok, słuch, smak, węch, dotyk  Sztuczne  Konwencjonalne (kwestionariusze, testy, dzienniki, scenariusze, modele)  Mechaniczne /sztuczne/ - komputer, skaner, kamera, rzutnik, wariograf) 3. Podstawowym instrumentem pomiarowym w badaniu marketingowym jest kwestionariusz.  Jeśli można go zastosować do różnych form pomiaru.  Kwestionariusz to zbiór pytań zapisanych w określonych sposób na kartkach papieru lub w  innej formie, w celu wywołania żądanych odpowiedzi. Najczęściej w praktyce wykorzystuje się kwestionariusze wywiadu i kwestionariusze  ankietowe. W badaniach ankietowych pytania zawarte w kwestionariuszu odczytuje i odpowiada na nie  respondent – instrument wzywany w tej formie pomiaru nazywa się kwestionariuszem  ankietowym. Podczas wywiadu pytania zawarte w kwestionariuszu odczytuje prowadzący  wywiad, czyli badacz. Instrument używany w tej formie nazywa się kwestionariuszem  wywiadu. W badaniach marketingu kwestionariuszy używa się do pomiaru cech: psychicznych,  fizycznych, demograficznych, ekonomicznych oraz postaw nabywców. Oznacza to, że  zadawane pytania w kwestionariuszu bezpośrednio ingerują w świadomość respondenta,  pobudzając go do wypowiedzi. Projektor kwestionariusza wymaga zwrócenia uwagi na następujące kwestie:  Określenie potrzeb informacyjnych  Wybór metody zbierania danych  Ustalenie celu pytań 4. Najczęściej popełniane błędy w trakcie badań:  Błędy związane z doborem próby o Błędy wytypowania niewłaściwej populacji generalnej o Błędy losowego doboru próby o Błędy nielosowego doboru próby o Niewłaściwego stosowania rejestru próby  Pozostałe błędy w badaniu: o Błędy problemu badawczego o Błędy pomiaru o Błędy zbierania danych o Błędy redukcji danych o Błędy analizy i interpretacji danych o Błędy prezentacji i oceny wyników badania 5. Pierwotne źródła informacji  Wywiady  Eksperymenty  Sondaże  Obserwacje ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz