Dr inż. Jerzy Mieszaniec - strona 3

note /search

Segmentacja strategiczna systemu organizacji otoczenia

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 21
Wyświetleń: 497

SEGMENTACJA STRATEG. SYSTEMU ORGAN. - OTOCZ. 1. Segmentacja produktowa: czy 2 produkty należą do tego segmentu? 2. Segm. geograficzna: czy ta sama aktywność na 2 różnych rynkach stanowi ten sam segment? Kryteria zewn. (konkurencja, klienci, współzależności rynkowe) - tak jeżeli odnosi się do te...

Strategia organizacji - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 77
Wyświetleń: 511

STRATEGIA ORGANIZACJI 3 podejścia: 1. Interakcja organizacji i jej otoczenia: od zewn. do wewn .- od otoczenia do organizacji, od wewn. do zewn. - od organizacji (zasoby, kompetencje) do otocz.; bierzemy pod uwagę organizację jako całość; 2. organizacyjne: z góry w dół (top down) i z dołu do ...

Strategie technologiczne - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 21
Wyświetleń: 672

STRATEGIE TECHNOLOGICZNE w 1980 roku Derek Abel opublikował pracę , w której określa działalność przeds. biorąc pod uwagę jej 3 wymiary: 1. Funkcje produktu – wiążą się z oczekiwaną od niego użytecznością, którą zamierza się wykorzystywać. 2. Oczekiwania klientów, 3. Problem technologii. Sch...

Technologia i jej wpływ - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 42
Wyświetleń: 357

Technologia i jej wpływ na sytuację strategiczną przedsiębiorstwa. Technologia – metoda przygotowania i prowadzenia procesu wytworzenia lub przetwarzania jakiegoś dobra (także informacji). Technologia może oznaczać konkretny proces (np. technologia klejenia, technologia malowania). Technologia-...

Zarządzanie strategiczne - test

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 1855
Wyświetleń: 2268

1. a. b. c. d. Cechy charakterystyczne zarządzania strategicznego to: długi horyzont czasu precyzja kompleksowość orientacja na optymalizację kosztów 2. Do podstawowych orientacji dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem zaliczamy: a. orientację marketingową b. orientację na personel ...

Wizje rozwoju organizacji - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 7
Wyświetleń: 483

WIZJE ROZWOJU ORGANIZACJI Trzeba wrócić do wymiaru tożsamości firmy ogniskującej się wokół liderów, kompetencji i działalności. Tworząc wizję wychodzimy od tożsamości : czym jest organizacja? Do czego zmierza? Pięć podst. elem. : 1. Tożsamość – Czym jest org.? 2. Wizja – Dokąd zmierzamy? 3. ...

Zakres strategii podstawowej, dziedzinowej i funkcjonalnej

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 56
Wyświetleń: 700

Zakres strategii podstawowej, dziedzinowej i funkcjonalnej Strategia podstawowa: - określa jakimi rodzajami działalności będziemy się zajmować - jakie są cele poszczególnych działalności? - jak rozdzielać zasoby, aby te cele osiągnąć? strategie dziedzin gospodarowania (np. każda marka może być...

Zarządzanie strategiczne - omówienie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 42
Wyświetleń: 392

ZARZĄDZANIE STRATEG. Pogłębianie analizy problemów wewn. (organizacja) i zewn. (otoczenie) prowadzi do zarządzania strateg. i jego kontroli. Podejście strateg. bierze swoje początki z rozwoju marketingu strateg., jaki się dokonał w latach 1965-75, okres ten zdominowały problemy współzawodnictwa...

Analiza przemysłowa - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 0
Wyświetleń: 280

ANALIZA PRZEMYSŁOWA Paradygmat S-Z-R analiza przem. opiera się na pewnej liczbie schematów trzy grupy cech charakterystycznych : struktury (S), zachowanie się (Z), rezultaty (R ). Dwie szkoły interpretacji SZR : 1. Strukturalistyczna- struktury przemysłu określają poziom rezultatów do osiągnię...

Analiza SPACE - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 371
Wyświetleń: 1631

Analiza pozycji strategicznej i ocena działalności firmy SPACE (Strategic Position and Action Evaluation) Wymiary przestrzeni, w której identyfikuje się pozycję firmy: 1. Wewnętrzne: - moc finansowa (FS) - przewaga konkurencyjna (CA) 2. Zewnętrzne: - siła sektora (IS) - stabilność otoczenia...