Analiza SPACE - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 371
Wyświetleń: 1631
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza SPACE - omówienie - strona 1 Analiza SPACE - omówienie - strona 2 Analiza SPACE - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Analiza pozycji strategicznej i ocena działalności firmy SPACE
(Strategic Position and Action Evaluation)
Wymiary przestrzeni, w której identyfikuje się pozycję firmy:
1. Wewnętrzne:
- moc finansowa (FS)
- przewaga konkurencyjna (CA)
2. Zewnętrzne:
- siła sektora (IS)
- stabilność otoczenia (ES)
II ćw.
FS +6
Strategia
konserwatywna
I ćw.
Strategia
agresywna
CA
-6
IS
+6
Strategia
defensywna
IV ćw.
Strategia
konkurencyjna
ES -6
III ćw.
Zmienne opisujące:
1. Siłę finansową (FS)
- zwrot inwestycji
- leverage (dźwignia finansowa)
- płynność finansowa
- kapitał obrotowy
- przepływ gotówki
- łatwość zmiany rynku
- ryzyko w biznesie
2. Przewagę konkurencyjną (CA):
- udział w rynku
- jakość wyrobów
- cykl życia wyrobów
- lojalność konsumentów
- wykorzystywanie zdolności potencjału
- technologiczne know-how
- kontrola nad dostawcami i dystrybutorami
3. Stabilność otoczenia (ES):
- zmiany w technologii
- stopa inflacji
- zmienność popytu
- poziom cen wyrobów
- bariery wejścia na rynek
- intensywność konkurencji
- elastyczność cenowa popytu
4. Siłę sektora (IS):
- dynamika wzrostu sektora
- potencjał zysku
- stabilność finansowa
- wykorzystywanie zasobów
- łatwość wejścia na rynek
- wykorzystanie potencjału produkcyjnego
I ćwiartka
Firma jest mocna finansowo w konkretnych warunkach otoczenia i ma co
najmniej średnią pozycję konkurencyjną w atrakcyjnym sektorze lub wysoką
pozycję w średnio atrakcyjnym sektorze
Zalecana strategia agresywna, czyli penetracja rynku, dywersyfikacja
koncentryczna, dywersyfikacja konglomeratowa, integracja pionowa
II ćwiartka
Firma jest mocna finansowo w stosunku do turbulencji otoczenia, ale ma niską
pozycję konkurencyjną w średnio atrakcyjnym sektorze lub co najwyżej średnią
w nieatrakcyjnym sektorze.
Zalecana strategia konserwatywna, czyli penetracja rynku, dywersyfikacja
koncentryczna, integracja pionowa
III ćwiartka
Firma jest słaba finansowo w stosunku do istniejącej turbulencji otoczenia, ale
ma przynajmniej średnią pozycję konkurencyjną w atrakcyjnym sektorze lub
wysoką pozycję konkurencyjną w średnio atrakcyjnym sektorze.
Zalecana strategia konkurencji, czyli penetracja rynku, dywersyfikacja
koncentryczna, integracja pionowa, koncentracja na rynku celowym
IV ćwiartka
Firma jest zbyt słaba finansowo w stosunku do turbulencji otoczenia i ma niską
pozycję konkurencyjną w średnio atrakcyjnym sektorze lub średnią pozycję w
sektorze nieatrakcyjnym.
Zalecana strategia defensywna, czyli redukcja kosztów i rodzajów działalności,
zmiana branży
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz