Uniwersytet Śląski w Katowicach - strona 9

Psychologia rozwoju - referat 5

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Anna Worsztynowicz
Pobrań: 21
Wyświetleń: 2534

Referat składa się z dwóch zeskanowanych stron, napisanych pismem komputerowym. Został on napisany na podstawie 6 pozycji książkowych (E.Bilska - Jak Feniks z popiołów czyli syndrom wypalenia zawodowego, R.Griffin - Podstawy zarządzania organizacjami, D.Doliński - Psychologia.

Psychologia chorego somatycznie -ćwiczenia 6

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Anita Gałuszka
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1820

Tematem tych ćwiczeń była chirurgia plastyczna. Notatka zawiera informacje o tym jakie są motywacje podjęcia operacji plastycznej oraz jak się przygotować do operacji (aspekt somatyczny, aspekt emocjonalny, apekt społeczny). Ponadto w notatce opisany jest podział pacjentów ze względu na lęk przed o...

Psychologia sądowa - ćwiczenia 4

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Danuta Rode
Pobrań: 42
Wyświetleń: 2058

Psychologia sądowa - ćwiczenia Czynniki wpływające za zdrowe małżeństwo: Wspólnie spędzany czas Akcent duchowy Zdolności negocjacyjne Dojrzałość Zabawa i humor Intymność Oddanie Rodzaje małżeństw: m. aktywno-pasywne m. aktywno-przeciwst...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 1

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 357
Wyświetleń: 2891

Temat wykładu brzmiał: Czynniki ryzyka wpływające na rozwój dzieci i młodzieży oraz na powstawanie zaburzeń. W notatce zostały podane i opisane czynniki ryzyka wpływające na rozwój dzieci i młodzieży: uwarunkowania genetyczne (genopatie, gametopatie), zakłócony rozwój (embriopatie, fetopatie), niek...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 2

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 273
Wyświetleń: 2632

Temat wykładu brzmiał: Wymiary funkcjonowania rodziny, cykle rozwoju rodziny a powstawanie zaburzeń u dzieci. W notatce zostały podane i opisane następujące zagadnienia: rozumienie systemowe rodziny, model kołowy Davida Olsona, spójność rodziny, zmienne do oceny stopnia spójności rodziny, poziomy s...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 3

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 245
Wyświetleń: 2373

Temat wykładu brzmiał: Pojęcie rodziny dysfunkcyjnej, model rodziny jako źródło zaburzeń dziecka. W notatce zostały podane i opisane następujące zagadnienia: cechy funkcjonalnej rodziny, zasoby tkwiące w rodzinie i w każdym z jej członków wg Virginii Satir, funkcjonalne zasady rodzinne, dysfunkcjon...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 4

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 707
Wyświetleń: 5467

Temat wykładu brzmiał: Przegląd teoretycznych modeli zaburzeń wieku dziecięcego, podstawowe grupy symptomów zaburzeń według klasyfikacji ICD-10 oraz DSM-IV. W notatce zostały przedstawione i opisane teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego: m...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 5

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 315
Wyświetleń: 3150

Temat wykładu brzmiał: Zaburzenia związane z okresem wczesnego dzieciństwa, problemy związane z procesem separacji ? indywiduacji, wczesna deprywacja emocjonalna, zaburzenia przywiązania i zaburzenia lękowe. Z notatki można dowiedzieć się jakie są główne obszary problemów w relacji rodzic - dziecko...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 6

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 224
Wyświetleń: 2429

Temat wykładu brzmiał: Wybrane zaburzenia rozpoczynające się w dzieciństwie (Do szóstego roku życia dziecka). W notatce przede wszystkim opisane są różne zaburzenia takie jak: zaburzenia identyfikacji płci, mutyzm wybiórczy (kryteria diagnostyczne mutyzmu wybiórczego), moczenie mimowolne (moczenie ...

Psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży - wykład 7

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Yvona Woźniakova
Pobrań: 196
Wyświetleń: 2492

Temat wykładu brzmiał: Upośledzenie umysłowe. W notatce zostały opisane następujące zagadnienia: definiowanie upośledzenia umysłowego, komponenty upośledzenia umysłowego, klasyfikacja upośledzenia umysłowego, podział upośledzenia umysłowego, etiologia upośledzenia umysłowego, przyczyny upośledzenia...