Wyniki wyszukiwania dla frazy: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - strona 5

note /search

Samoświadomość

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1316

Samoświadomość Definicja: świadomość siebie, zdawanie sobie sprawy z doświadczanych aktualnie doznań, emocji, potrzeb, myśli, swoich możliwości, czy ograniczeń, autokoncentracja uwagi. Proces samoświadomości: samoświadomość jest procesem kodowania, przetwarzania i integrowania informacji o własnej ...

Samoregulacja

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 140
Wyświetleń: 875

Samoregulacja jest to panowanie nad swoimi stanami wewnętrznymi, impulsami i możliwościami czyli samokontrola, utrzymywanie norm uczciwości i prawości, sumienność, elastyczność w dostosowywaniu się do zmian, innowacyjność. Dzięki optymalnej samoregulacji możemy osiągnąć stan dobrego samopoczucia, po...

Umiejętności społeczne

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 77
Wyświetleń: 882

Umiejętności społeczne: Zgodnie z koncepcją Golemana to celowa życzliwość, łatwość nawiązywania kontaktów, biegłość w zarządzaniu relacjami, znajdywanie płaszczyzny porozumienia i budowanie dobrych stosunków. Przejawia się w darze przekonywania, umiejętności tworzenia i kierowania zespołem po to, ab...

Emocje i uczucia

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 441
Wyświetleń: 2233

Emocje - są to zespoły zmian obejmujące wzbudzenie fizjologiczne, mechanizmy mózgowe, doznawane uczucia, ocenę poznawczą naszych reakcji fizycznych oraz wyrażenie tego co czujemy, za pomocą mięśni twarzy, postawy, czy ruchów ciała, które informują innych o naszych uczuciach. Prościej: emocje to usto...

Formy uczenia się wg Altmana

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 392
Wyświetleń: 2345

Formy uczenia się wg Altmana. Elementarne (warunkowanie klasyczne, instrumentalne) i złożone formy uczenia się. Formy uczenia się wg Altmana: zachowanie o sztywnym programie nie ulegające modyfikacjom pod wpływem nowych doświadczeń np. oddychanie zachowanie o dającym się częściowo modyfikować prog...

Inteligencja emocjonalna - Samoświadomość

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 539
Wyświetleń: 1295

Inteligencja emocjonalna - można się jej nauczyć, jest to efekt wpływów środowiskowych (wychowawczych); nie jest dana człowiekowi w chwili urodzin jak inteligencja racjonalna. Zdaniem Daniela Goleman'a można mówić o następujących ...

Pamięć - Przechowywanie informacji

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1372

Pamięć - to proces, zdolność jednostki do rejestrowania, magazynowania (przetwarzania bodźców) i odtwarzania bodźców. Cechy pamięci, w ramach których różnimy się: trwałość - czas przechowywania informacji w pamięci, gotowość - s...

Podstawowe założenia psychologii

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 1064
Wyświetleń: 2534

Cele, zadania psychologii. Podstawowe kierunki, główne założenia (od okresu przednaukowego do dziś). Wyłoniła się w poł. XIX wieku jako samodzielna myśl, którą uważamy za współczesną. Wyłoniła się ze starożytności. Oznaczała naukę o duszy (psyche-dusza, logos-nauka). Taka forma przetrwała do XIX w....

Regulacyjna teoria remperamentu

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 140
Wyświetleń: 819

Regulacyjna Teoria Temperamentu (jedna z wersji) REGULACYJNA TEORIA TEMPERAMENTU Koncepcja polskiego psychologa Jana Strelaua, stanowiąca kontynuację badań nad temperamentem Pawłowa. W koncepcji tej temperament jest pojęciem dwuwymiarowym - na

Typy temperamentu wg Pawłowa

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 1288
Wyświetleń: 3619

Typy temperamentu w typologii Pawłowa. Typy temperamentu w typologii Pawłowa: -siła procesu pobudzenia- określa zdolność komórki nerwowej do pracy bez przechodzenia w stan hamowania ochronnego. Dolny próg określa wrażliwość, górny wydolność (odp...