Prof. dr hab. Ewa Bożena Marynowicz-Hetka - strona 3

note /search

Praktyczność pedagogiki społecznej-zakres i przekraczanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 511
Wyświetleń: 1477

Praktyczność pedagogiki społecznej : zakres i przekraczanie Postawa badacza, tego, który potrafi wątpić, szukać, stawiać pytania, tego, który nie wie wszystkiego i nie musi natychmiast i sprawnie podejmować trafnych decyzji, który może i powinien namyślać się nad swą praktyką, nad jej polem, nad ty...

Profesje społeczne w Europie-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 91
Wyświetleń: 805

PROFESJE SPOŁECZNE W EUROPIE Teza: zmiany społeczno-ekonomiczne stawiają przed pracą socjalną narastającą konieczność pomocy ludziom w dostosowywaniu się do tych zmian poszerzane są kategorie zawodów społecznych (profesjonalizacja pracy społ.) p...

Profilaktyka, kompensacja, ratownictwo, opieka, pomoc - związki

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1701
Wyświetleń: 4676

PROFILAKTYKA, KOMPENSACJA, RATOWNICTWO, OPIEKA, POMOC- ZWIĄZKI profilaktyka - oddziaływanie zapobiegające niepożądanym zjawiskom. Niezależnie od zakresu (opiekuńcza, szkolna) p. jest systemem działań mających na celu niedopuszczenie do pojawienia się takich stanów rzeczy, które byłyby oceniane jako ...

Próg zagrożenia rozwoju i wiek społeczny-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 714
Wyświetleń: 2702

PRÓG ZAGROŻENIA ROZWOJU, WIEK SPOŁECZNY Koncepcja progu założenia rozwoju(P.H.Chaumbart de Lauwe).Próg założenia rozwoju-stopień zagrożenia kumulujący negatywne elementy środowiska życia jednostki. Wskazuje na poziom poniżej którego nie można zejść, gdyż rozwiną się wtedy bardziej negatywne objawy ...

Punkt widzenia na wychowanie usytuowane w kontekście społecznym-opraco...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1274

Punkt widzenia na wychowanie usytuowane w kontekście społecznym; koncepcja człowieka: wzrost, wrastanie, wprowadzanie w wartości. Wychowanie to system działań zmierzających do określonych rezultatów wychowawczych. Człowiek to istota bio-socjo-kulturalna. Te 3 sfery ludzkiego życia przenikają się wz...

Ramy działania społecznego pedagoga społecznego-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 651
Wyświetleń: 2289

Ramy działania społecznego pedagoga społecznego Ramy działania społecznego pojmujemy jako te elementy ,aspekty które określają pole działania ,mają znaczenie dla jego kształtowania. Stanowią je 3 kategorie odniesień, które przyjmuje lub wyraża podmiot działający: teoretyczno-mtodologiczne, emocjona...

Rozwój pedagogiki społecznej w Polsce Ludowej-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 112
Wyświetleń: 854

Edmund Trempała - „Rozwój pedagogiki społecznej w Polsce Ludowej”: W Polsce Ludowej były korzystne warunki rozwoju dla pedagogiki społecznej. Postęp w tej dziedzinie wynikał z przeobrażeń społecznych, gospodarczych i kulturalnych zachodzących w naszym kraju. Dzięki temu powstały liczne towarzystwa,...

Siły społeczne-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 2219
Wyświetleń: 4704

SIŁY SPOŁ., ICH POSZUKIWANIE I WSPOMAGANIE (WSPARCIE SPOŁ.) Na siły społeczne składają się: - siły jednostkowe - przywódcy opinii społecznej w środowisku, realizatorzy pragnień zbiorowych, przodownicy w aktywności zbiorowej, promotorzy nowo powstających potrzeb, chętniej od innych asymilujący

Wzór, wzorzec, norma, przeciętna, wskaźnik ogólny środowiska-opracowan...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1190
Wyświetleń: 4865

WZÓR, WZORZEC, NORMA, PRZECIĘTNA, WSKAŻNIK OGÓLNY ŚRODOWISKA- ZNACZENIE DLA OCENY SYTUACJI, SPOSÓB KONSTRUOWANIA wzór- to struktura odtwarzająca bądź regularność rzeczywistych zachowań ludzkich, bądź regularność rzeczywistego funkcjonowania danej instytucji. Każda klasa i warstwa społ. ma właściwe ...