Psychologia wieku dzieciecego

Psychologia wieku dziecięcego - wymagania

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1652

Psychologia wieku dziecięcego Zagadnienia Co i jak bada psychologia rozwoju Zmiana a rozwój Zasady i prawidłowości rozwoju człowieka psychicznego (czynniki rozwoju, mechanizmy zmian rozwojowych, kryzysy) Konteksty rozwoju człowieka Wybrana koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka Dzie...

Historia badań nad rozwojem człowieka - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 63
Wyświetleń: 637

Historia badan nad kontekstem rozwoju człowieka 1870-1930  Podejście deskryptywne (opis, porównanie osiągnieć ludzi w różnym wieku, głównie dzieci o różnej charakterystyce demograficznej, geograficznej i społecznej) : koncentracja na dziecku, jednokierunkowość (dziecko odbiorcą wpływów), nie pyta...

Okres niemowlęcy - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 322
Wyświetleń: 1701

OKRES NIEMOWLĘCY - szanse i zagrożenia Faza noworodkowa jako okres przystosowawczy Czas trwania: 1 miesiąc Okres przygotowawczy do życia poza macicą Dziecko musi się dostosować do nowego sposobu oddychania, zmiany temperatury, do innego sposoby pobierania pokarmu i wydalania Odruchy u noworodka (ws...

Okres po niemowlęcy - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 98
Wyświetleń: 952

OKRES PO NIEMOWLĘCY -SZANSE I ZAGROŻENIA Rozwój motoryczny - postawa i lokomocja: Waga przyrasta coraz mniej, ale dziecko nadal rośnie Wiek dziecka Charakterystyka postawy i sprawności lokomocyjnej dziecka 15 msc Wchodzi po schodach na czworakach, chodzi samodzielnie, choć czasem się przewraca...

Okres przedszkolny - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1022

OKRES PRZEDSZKOLNY Rozwój motoryczny Aktywność ruchowa Wzrost sprawności motorycznej (proste ruchy łączone są w kombinacje ruchowe)—swobodnie chodzi i biega, ale opanowuje np. bieg i kopnięcie piłki Opanowanie kilku czynności ruchowych jednocześnie np. wspinanie się na drzewa, jeżdżenie na łyżwac...

Procesy rozwojowe odpowiedzialne za zmiany - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 7
Wyświetleń: 798

Procesy rozwojowe odpowiedzialne za zmiany Główne obszary zmian aktywności człowieka w ciągu całego życia można ująć w postaci kontinów: Dyferencjacja  integracja Od stanu globalnej aktywności organizmu przechodzimy do wyspecjalizowanych czynności, czyli do różnicowania , które polega na powięks...

Psychologia rozwoju - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1071

Wprowadzenie. Co i jak bada psychologia rozwoju. Dzieciństwo jest okresem bardzo szybkiego wzrostu fizycznego, wczesne doświadczenia mają długotrwałe efekty. Ważne aby zajmować się dzieckiem, bo wtedy się zrozumie dorosłego człowieka. jeśli nasze odkrycia, poznanie procesów rozwojowych pozwala nam ...

Teoria psychodynamiczna- Erikson - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 294
Wyświetleń: 2002

Teoria Psychodynamiczna- E.H. Erikson rozwój psychospołeczny odbywa się od urodzenia do śmierci, człowiek rozwija się przez całe życie, człowiek kształtowany jest przez wpływy społeczne, które wchodzą w integracje z fizycznie i psychicznie dojrzewa...

Teoria psychodynamiczna - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1568

Teorie psychodynamiczne-- Z. Freud Teorię psychodynamiczne próbują wyjaśnić ludzkie zachowanie poprzez zrozumienie leżących u jego podstawy procesów zachodzących w psyche. Liczne odniesienia do rozwoju psychoseksualnego, nie zajmował się problemami indywidualnymi, przesunął akcenty na popędy, główn...

Teorie humanistyczne - omówienie

  • Uniwersytet Gdański
  • dr Krysiak
  • Psychologia wieku dzieciecego
Pobrań: 63
Wyświetleń: 756

TEORIE HUMANISTYCZNE Każdy z nas ma motywacje aby osiągnąć cel Ostateczny cel życia ludzkiego - samourzeczywistnienie Motywacja niedoboru poszukujemy miłość, dostarczamy jedzenie, to powoduje że możemy uniknąć pewnych chorób, pozwala leczyć schorzenie) i motywacja wzrostu (daje zdrowie, pragnienie...