Pedagogika - strona 15

note /search

Zasady funkcjonowania placówek opiekunczych

  • Uniwersytet Warszawski
  • Pedagogika
Pobrań: 231
Wyświetleń: 994

Zasady funkcjonowania placówek opiekuńczo- wych.- określono w rozporządzeniu ministra pracy i polityki społ. z dnia 1.01.200 w sprawie placówek opiek.- wych. gdzie ustalono między innymi - typy placówek, -zasady ich organizacji, -standardy wych. i opieki, -zasady kwalifikacji i kierowania wychowank...

Klasyfikacja dziedzin wychowania

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Pedagogika
Pobrań: 819
Wyświetleń: 2996

Klasyfikacja dziedzin wychowania według tego, co one w człowieku kształtują : wychowanie moralne ( działanie obejmujące ukształtowanie w osobowości człowieka postaw ideowych, społecznych, interpersonalnych tak, aby tworzyły one integra...

Pytania na zaliczenie - Pedagogika naturalistyczna

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Pedagogika
Pobrań: 231
Wyświetleń: 2982

1. Pedagogika jako nauka naturalistyczna, demokratyczna i burżuazyjna. a) Pedagogika naturalistyczna - nurt pedagogiczny, którego początki stworzył Jan Jakub Rousseau, głosząc tezę swobodnego wychowania zgodnego z naturą dziecka. Naturalizm pedagogiczny odkrywał dziecko, jego potrzeby, zainteresow...

Ściąga z pojęć - wychowanie

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Pedagogika
Pobrań: 280
Wyświetleń: 2051

wychowanie - świadomie organizowana działalność społeczna, której celem jest wywołanie zamierzonych zmian w osobowości człowieka (Okoń) nauczanie - planowana i systematyczna praca nauczyciela z uczniami mająca na celu wywołanie pożądanych, trwałych zmian w ich postępowaniu, dyspozycjach i całe...

Podmiotowość wychowania- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 1834
Wyświetleń: 8120

Podmiotowość wychowania. Podmiotowy charakter procesu wychowania wymaga, aby osoby w nim uczestniczące określać mianem podmiotów wychowania; należą tu: nauczyciele- wychowawcy, uczniowie-wychowankowie, rodzice-wychowawcy. Idea podmiotowości akcentuje samoświadomość jednostki, jej zależność w stosu...

Wychowanie jako zjawisko społeczne

  • Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kard. Augusta Hlonda w Mysłowicach
  • Pedagogika
Pobrań: 273
Wyświetleń: 2387

Notatka porusza między innymi zagadnienia takie jak: najważniejsze czynniki kształtujące człowieka, niestabilność i brak autorytetów, wychowanie na przełomie ostatnich dziesięcioleci, myśl pedagogiczna, rodzaje wychowania. ...

WYCHOWANIE - REPETYTORIUM- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 945
Wyświetleń: 4207

– repetytorium, opracowane głównie na podręcznikach: St. Kot „Historii wychowania”, „Historia wychowania” pod red. Ł. Kurdybachy, Wł. Tatarkiewicz „Historia filozofii”, P. Johnson „Historia chrześcijaństwa” oraz R. Wroczyński „Dzieje oświaty polskiej”Początki wychowania w Grecji 1. Starożytn...

Polityka jako zjawisko społeczne- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 77
Wyświetleń: 4326

Polityka jako zjawisko społeczne polityka jest złożonym zjawiskiem społecznym, właściwym zorganizowanemu społeczeństwu. Polityka dotyczy wszystkich sfer funkcjonowania społeczeństwa (gospodarki, kultury, nauki, oświaty, bezpieczeństwa). Polityka w generalnym rozumieniu określa kierunki rozwoju spo...

Badania historyczne w pedagogice- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 245
Wyświetleń: 3969

3-stronicowa notatka na temat badań historycznych w pedagogice. Tematy poruszone w notatce: historia wychowania, badania dziejów edukacji, metodologia, fakt historyczny, moment dziejowy, źródła historyczne. Badania historyczne w pedagogice Historia wychowania czyli zagłębienie się w proces kształto...

BŁĘDY W POZNANIU NAUKOWYM- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1022

BŁĘDY W POZNANIU NAUKOWYMA. Błędy teoriopoznawcze ( zwane materialnymi lub treściowymi, to czynności myślowe na podstawie percepcji zmysłowej lub bezpośredniego ujęcia intelektualnego. Wartościami poznawczymi są tu zwykle, trafność, pewność i krytycyzm.) I. Niewłaściwe poznawanie samodzielne: ...