Pedagogika społeczna - strona 5

note /search

Czas wolny jako forma aktywności człowieka-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1449

„Funkcje pedagogiki społecznej. Praca socjalna i kulturalna” A. Kamiński Teza: czas wolny jako forma aktywności człowieka realizowana w różnych kręgach środowiskowych A. Kamiński jest jednym z głównych przedstawicieli pedagogiki społ...

Pedagogika społeczna, dokonania - aktualności - perspektywy

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 462
Wyświetleń: 1197

"Pedagogika społeczna, dokonania - aktualności - perspektywy" pod red. S. Kawuli Teza: pedagogika społeczna interesuje się kwestią człowieka starego i stawia perspektywy rozwiązań wobec tego problemu. Książka jest zbiorem p...

Działanie społeczne-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 945
Wyświetleń: 2800

Działanie społeczne jako tworzenie instytucji(symbolicznej)-koncepcja i zastosowanie. Działanie społeczne-najogólniej rzecz biorąc pojmowane jest jako: -strukturyzowanie teraźniejszości poprzez przyszłość -nadawanie sensu antycypacji(wyprzedzanie, przewidywanie, zakładanie czegoś jeszcze nie istn...

Elementy porównawcze pedagogiki społecznej-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 427
Wyświetleń: 1736

Elementy porównawcze pedagogiki społecznej (pedagogika społeczna w Europie) Rozwój pedagogiki społecznej przebiegał w poszczególnych krajach nieco inaczej. Związane to było z uwarunkowaniami historycznymi, jako że dyscyplina ta uzależ...

Etyczne aspekty działania pedagoga społecznego-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1078
Wyświetleń: 2800

Etyczne aspekty działania pedagoga społecznego. Koncepcja użytkownika i klienta, innego i osoby kluczowej - implikacje etyczne. W polu działania pedagoga społecznego mamy do czynienia z wyraźna asymetrią relacji. Wszelkie sytuacje pomocnicze nasycone są władzą (nieformalną, niewidzialną). W tych syt...

Instytucja symboliczna-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1246
Wyświetleń: 3507

Instytucja symboliczna i jej tworzenie w wymiarze aksjologicznym. Instytucja: zespół norm realizujących żywotne cele danej zbiorowości za pomocą określonych produktów zespół norm regulujących stosunki społeczne formy organizacyjne grupa osób powołanych dla załatwienia spraw doniosłych dla całych ...

Krakowski okres w twórczości Heleny Radlińskiej-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 63
Wyświetleń: 602

Józef Kopała - „Znaczenie krakowskiego okresu w kształtowaniu się osobowości naukowej Heleny Radlińskiej”. W Krakowie znalazła się H.Radlińska w końcu 1906 r., po ucieczce wraz z mężem dr med. Z.Radlińskim z zesłania na Syberię. Przez 12 ...

Kształtowanie się pedagogiki społecznej jako dyscypliny akademickiej-o...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 672
Wyświetleń: 3017

1. Kształtowanie się pedagogiki społecznej jako dyscypliny akademickiej (główne problemy rozwoju, kontekst społeczny, przedstawiciele, ośrodki, prekursorzy, kontynuatorzy): Pedagogika społeczna powstała na początku XX w., ale jej korzenie pochodzą z wieku XIX. W Polsce kontekst społeczny to kontek...

Obszary działania pedagoga społecznego-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 560
Wyświetleń: 1813

Obszary (pola) działania pedagoga społecznego (zmienność, specyficzność punktu widzenia orientującego praktykę, usytuowanie w kontekście społecznym) Podstawowym obszarem działalności pedagoga społecznego jest animacja społeczno - kulturowa w środowisku. Animacja to ożywianie, uruchamianie sił społe...