Dr Tomasz Gosztyła

Oddziaływania psychologiczne a oddziaływania pedagogiczne

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 182
Wyświetleń: 931

ODDZIAŁYWANIA PSYCHOLOGICZNE A ODDZIAŁYWANIA PEDAGOGICZNE zadania psychologa wychowania a zadania pedagoga Obszary działań wspólnych: - profilaktyka, - terapia pedagogiczna - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z AD...

Przestępczość młodzieży

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 70
Wyświetleń: 581

Przestępczość młodzieży - aspekt rozwojowy - najwyższą przestępczość stwierdza się wśród 15-16 latków - tendencję spadkową zachowań przestępczych notuje się u osób powyżej 18 roku życia. Czynniki wpływające na przestępczość adolescentów: - uwarunkowania rodzinne, wpływ

Dyspraksja

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 812

Dyspraksja - Dyspraksja to schorzenie zwykle postrzegana jako ograniczenie lub niedorozwój organizacji/koordynacji ruchu. - Dotyka ona mniej więcej 10% dzieci, przy czym chłopców czterokrotnie częściej niż dziewczynki. - Słowo dyspraksja trafił...

Rodzaje zaburzeń zachowania

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 63
Wyświetleń: 847

Rodzaje zaburzeń zachowania (DSM IV) Typ dziecięcy - ten typ zaburzeń zachowania zostaje zapoczątkowany w dzieciństwie i obejmuje zaburzenia ujawnione przed 10 rokiem życia dziecka. Dzieci z tym rodzajem zaburzeń zachowania to głównie chłopcy. Ujaw...

Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 91
Wyświetleń: 784

Zaburzenia obsesyjno - kompulsywne - osoba doświadcza częstych, silnych i niewłaściwych obsesji (niechcianych wciąż pojawiających się myśli) i/lub przymusowych zachowań (powtarzających się, nierzadko bezsensownych czynności lub procesów myślowych) - osoba nie ma kontroli nad swoimi obsesjami i zacho...

Zaburzenia opozycyjno-buntownicze - charakterystyka

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 42
Wyświetleń: 413

Zaburzenia opozycyjno - buntownicze Kryteria diagnostyczne zaburzeń opozycyjno - buntowniczych: 1. Zbiór negatywnych, wrogich i buntowniczych zachowań trwających przez co najmniej pól roku i zawierających w sobie cztery lub więcej z wymienionych poniżej objawów: - często traci nad sobą panowanie, - ...

Zaburzenia semantyczno-pragmatyczne - objawy, charakterystyka

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 140
Wyświetleń: 847

Zaburzenia semantyczno-pragmatyczne: są to zaburzenia zdolności komunikacji uniemożliwiając przetwarzanie całości otrzymywanych intonacji, tradycyjne zalicza się te do spektrum zaburzeń autystycznych. Zaburzenia S-P objawy: `dorosły' - głos, płynna mowa, ale tylko podczas wypowiedzi na wybrane ...

Zaburzenia zachowania - geneza

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1029

Zaburzenia zachowania (CD - conduct disorder) - stanowią złożony zespół problemów emocjonalnych oraz dotyczących ogólnego postępowania dzieci i młodzieży. Cechuje je występowanie nieprawidłowych zachowań nieadekwatnych do wieku dziecka, będących niezgodnymi z oczekiwaniami społecznymi. Do tych zacho...

Zespół Aspergera - charakterystyka, diagnostyka

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 189
Wyświetleń: 840

Zespół Aspergera Zespół Aspergera (ang. Asperger's Syndrome, AS) - całościowe zaburzenie rozwoju mieszczące się w spektrum autyzmu. Zaburzenie to obejmuje przede wszystkim: - upośledzenie umiejętności społecznych, - trudności w akceptowaniu zmian, - ograniczoną elastyczność myślenia przy braku ...

Zespół Tourette'a - charakterystyka

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • dr Tomasz Gosztyła
  • Psychologia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 665

Zespół Tourette'a (jest to dziedziczne zaburzenie neurologiczne objawiające się tikami ruchowymi oraz głosowymi, które ujawnia się w większości przypadków w wieku ok. 15 lat - przy czym pierwsze objawy występują między 2. a 15. Rokiem życia, z początku ograniczają się do prostych tików motorycznych;...