STRUKTURA ASORTYMENTOWA PRODUKTÓW
Struktura asortymentowa ma trzy wymiary:
szerokość struktury asortymentowej;
głębokość struktury asortymentowej;
długość struktury asortymentowej.
Szerokość s.a. jest to jej wymiar poziomy i jest ona równa liczbie linii produktów w danej firmie.
Linia produkcyjna - zbiór maszyn i urządzeń służących do wytwarzania produktów.
Linie produktów - zbiór wyrobów posiadających jednakową albo bardzo zbliżoną zdolność do zaspokajania konkretnej potrzeby.
Głębokością s.a. jest liczba produktów w linii produktów, która zawiera ich najwięcej; jest to wymiar pionowy.
Głębokość linii produktów - liczba produktów, jakie tworzą daną linię.
Długość s.a. jest to liczba wszystkich produktów oferowanych przez daną firmę; inaczej zwana mieszanką produktową albo produkt mix.
PRZYKŁAD:
Firma „Lubella” produkuje różnego rodzaje mąki, kasze, paluszki, makarony, płatki śniadaniowe itp.
Szerokość s.a. = 5 (mąka, kasza, paluszki, makaron, płatki)
Głębokość s.a. makaronów = np. 33 (kolanka, świderki, nitki, wstążki, falbanki itp. Itd.
Głębokość s.a. paluszków = 4 (solone, cebulowe, z sezamem, z makiem)
Długość s.a. = głębokość s.a. makaronów + głębokość s.a. paluszków + głębokość s.a. kasz + głębokość s.a. mąki + głębokość s.a. płatków śniadaniowych;
Szer.s.a. = 5
Gł.s.a. = 4
Dł.s.a. = 14
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)