Strategie kosztowe- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 749
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie kosztowe- opracowanie - strona 1 Strategie kosztowe- opracowanie - strona 2 Strategie kosztowe- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

STRATEGIE KOSZTOWE
STRATEGIA DUMPINGU
Są dość często stosowane strategie kosztowe.
Idea - w miarę wzrostu produkcji skumulowanej następuje spadek jednostkowego kosztu całkowitego.
Strategia dumpingu - straty z obniżenia ceny, ceny poniżej ceny innych produktów na rynku, ceny poniżej kosztu wytworzenia. Ten spadek ceny
może spowodować taki wzrost popytu na produkt, że ta cena w którymś momencie okaże się opłacalna. Z założenia jest strategią nieopłacalną (okresowo) dla firmy.
STRATEGIA DOMINACJI
Firma kształtuje ceny odpowiednio do kosztów wytworzenia. Jest najlepszą strategią. Cena zapewnia odpowiednią marżę zysku. Mogą sobie na to pozwolić tylko liderzy kosztów. Jest to strategia nie do powielenia
STRATEGIA PARASOLA
Tylko dla firm, które są w stanie wprowadzić na rynek nowy produkt. W momencie wprowadzania produktu w I okresie utrzymujemy wysoką cenę, gdy pojawią się konkurenci to firma cenę obniża. I okres to mimo spadku kosztów cenę utrzymujemy na wysokim poziomie - parasol
cenowy (idea strategii).
STRATEGIA PRZECHWYCENIA
Umożliwia dość szybkie zwiększenie udziału.
I okres - ceny niższe niż koszty, często firmie udaje się zdobyć rynek, może dojść do wyeliminowania konkurentów, potem cena zostaje na stałym poziomie. Świadome nastawienie się na generowanie strat, na zniszczenie konkurencji. Gdy nie ma konkurentów firma może pozwolić
sobie na podwyższenie ceny.
STRATEGIA PORZUCENIA
Kiedy firma chce wyjść z rynku.
Mimo spadku kosztów firma stara się utrzymać ceny na wysokim poziomie
aby jak najwięcej zyskać i zwrócić nakłady.
SZTYWNOŚĆ CENY A STADIUM DOJRZAŁOŚCI SEKTORA
Faza A - narodziny, ceny dumpingowe na początek
Faza B - coś w rodzaju strategii parasola, cena spada do poziomu ceny optymalnej
Faza C - dojrzałość - cena z pewną marżą zysku, umożliwia akumulowanie zysku
Faza D - schyłek - strategia porzucenia, nie ma konkurentów, firma chce kształtować cenę.
WYBÓR DOMENY DZIAŁANIA
Istnieją dwie podstawowe ogólne strategie konkurencyjne: strategia kosztowa i strategie odróżniania się.
Konfrontacja konkurencyjna:
obsługa rynku prowadzi do bezpośredniej konkurencji z dostawcami identycznych, bądź podobnych produktów i usług;
dążenie do stworzenia widocznej dla konsumenta przewagi własnej oferty nad ofertą konkurencji;
nie istnieją obiektywnie najlepsze sposoby konfrontacji (różna konfiguracja rynku, konsumentów, konkurentów, wartościowych zasobów, wyróżniających umiejętności)


(…)

… DOJRZAŁOŚCI
Rozruch (wzrost)
Dojrzałość (schyłek)
Silna i łatwa do obrony
SPECJALIZACJA EKSTENSYWNA
SPECJALIZACJA PASYWNA, szukanie innej drogi rozwoju,
Słaba i trudna do obrony
SPECJALIZACJA RESTYTUCYJNA
(nisza rynkowa)
SPECJALIZACJA PRZEZ REKONCENTRACJĘ
4 TYPY DYWERSYFIKACJI Obszar postępu - nieco lepsza oferta standardowa, nie ma możliwości zdobycia istotnej przewagi konkurencyjnej
Obszar przełomu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz