Główne strategie marketingowe-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 588
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Główne strategie marketingowe-opracowanie - strona 1 Główne strategie marketingowe-opracowanie - strona 2 Główne strategie marketingowe-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Główne strategie marketingowe : strategia pierwszej klasy
strategia penetracyjna
strategia superokazji
strategia podwyższonej ceny
strategia przeciętności
strategia okazji
strategia ugotowania
podła strategia towaru
strategia taniego towaru
STRATEGIA ZRÓŻNICOWANIA
- innowacje mają doprowadzić do osiągnięcia pozycji lidera jakościowego w zakresie produktu, przez zróżnicowanie istnieje możliwość uzyskania :
- przewagi produktu, - przewagi czasu,
- przewagi miejsca,
- przewagi wartości,
- przewagi warunków wymiany
STRATEGIA KONCENTRACJI
- odnosi się do segmentów i zakłada, że firma koncentrując swoje wysiłki na zawężonym polu działania, może sprawniej i skuteczniej od konkurentów obsłużyć wybrany rynek.
- oferowanie standardowego produktu poprzedzone jest precyzyjną procedurą segmentacji, pozwalającą na efektywne kombinacje oferowanych marek środków marketingowych.
Zakłada, że obsługując wąską grupę nabywców, można to zrobić lepiej niż konkurenci zajmujący się obsługą szerokiego zakresu rynku. Wymaga skupienia działań i zasobów na tym, co najważniejsze i nie rozpraszania ich na działania uboczne, aby nie osłabić siły i wpływu strategii
STRATEGIA PENETRACJI RYNKU
Strategia penetracji rynku „polega na tym, że przedsiębiorstwo dąży do rozwoju przez wykorzystanie możliwości ma istniejących rynkach oraz w zakresie już wytwarzanych produktów. Strategia ta zakłada intensyfikację sprzedaży poprzez:
zainteresowanie produktem potencjalnych nabywców, którzy dotychczas nie nabywali produktów firmy,
przejęcie nabywców od konkurencji,
wzrost konsumpcji przez dotychczasowych nabywców.
Penetracja rynku nie wymaga wysokich nakładów finansowych oraz niesie za sobą minimalne ryzyko, dlatego powinna być stosowana przez firmy dysponujące ograniczonymi zasobami.
Ostatnim rodzajem strategii, jest dywersyfikacja działań, która wiąże się z wprowadzeniem nowych produktów na dotąd nieobsługiwane rynki. Dywersyfikacja jest najbardziej ryzykowna, ale za to jej powodzenie może przynieść największe korzyści. Może ona „następować dzięki własnym zasobom przedsiębiorstwa, przez fuzje z innymi podmiotami lub w drodze ich nabycia. W zależności od możliwości technicznych i ekonomicznych przedsiębiorstwa dywersyfikację dzieli się najczęściej na:”
dywersyfikację pionową, która polega na podejmowaniu działalności stanowiącej ogniwo poprzednie lub następne w stosunku do tego, czym dotychczas zajmowało się dane przedsiębiorstwo. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz