Rozwój pracowników - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 140
Wyświetleń: 875
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rozwój pracowników - wykład - strona 1 Rozwój pracowników - wykład - strona 2 Rozwój pracowników - wykład - strona 3

Fragment notatki:


W YKŁAD 4: Rozwój pracowników Na indywidualny potencjał pracy składają się: zdolności, zdrowie, wiedza ogólna i zawodowa pracownika, umiejętności praktyczne, poziom rozwoju moralnego oraz motywacja. Natomiast wszyscy zatrudnieni tworzą potencjał pracy (zasoby ludzkie) firmy Rozwój zasobów ludzkich (potencjału pracy) - wszelkie przedsięwzięcia, które prowadzą do wzrostu efektywności zasobów ludzkich oraz do podniesienia ich wartości rynkowej (w wymiarze nie adaptacji, ale ekspansji, polepszania zdolności do działania). Celem rozwoju potencjału pracy jest ciągłe doskonalenie poszczególnych elementów potencjału pracy indywidualnych pracowników lub określonych grup, aby dostosować owe elementy do zachodzących i przewidywanych zmian w organizacji i jej otoczeniu (trzy poziomy analizy problemu rozwoju potencjału społecznego: organizacji, grup, pracownika) Etapy procesu rozwoju zasobów ludzkich : 1)      ustalenie potrzeb indywidualnych i organizacyjnych 2)      decyzja o formie i metodach kształcenia 3) ocena efektywności programu Określanie potrzeb szkoleniowych z punktu widzenia efektywności pracy poziom zapewnienia efektywności wykonywania pracy - w podejściu tradycyjnym należy wyjść od analizy stanowiska pracy, na podstawie której można określić wymagania odnośnie wiedzy, umiejętności, kwalifikacji, zdolności, zachowań
doskonalenie efektywności wykonywanej pracy (nauka przez działanie)
poziom wprowadzania innowacji - oznacza przegląd celów i procesów pracy, zmianę wykonania prowadzącą do poprawy efektywności Określenie potrzeb szkoleniowych może być dokonane w oparciu o benchmarking (porównywanie z najlepszymi), co pozwala określić standardy szkoleniowe w firmach o zbliżonym profilu działalności (zarówno stan szkoleń jak i efekty). Metody identyfikowania potrzeb szkoleniowych : analiza dokumentów, obserwacja, badania ankietowe, wywiad W tradycyjnym podejściu do rozwoju pracowników, jeżeli: przygotowanie pracownika wymagań stanowiska → awans lub rozszerzenie zakresu obowiązków przygotowanie pracownika

(…)

… do samodzielności Typy kariery (perspektywa warunków stwarzanych przez firmę) kariera biurokratyczna - awans wzdłuż stanowisk w strukturze hierarchicznej, na podstawie wykształcenia, stażu pracy, ale długi czas oczekiwania na ten awans, ceniony perfekcjonizm w stosunku do procedur, lojalność wobec władzy, stosunkowo niewielkie ryzyko utraty zajętej pozycji, kariera realizowana jest w tej samej lub podobnej firmie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz