Reklama - funkcje i cele

Nasza ocena:

3
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1883
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reklama - funkcje i cele - strona 1

Fragment notatki:

Reklama
*Według American Marketing Association: Reklama jest wszelką płatną formą nieosobowego przedstawiania i popierania produktów, usług oraz idei przez określonego nadawcę.
*W swojej działalności promocyjnej firmy mogą wykorzystywać różne środku reklamy.
Do najważniejszych zalicza się: prasę codzienną, czasopisma, telewizję, radio, out-door, direct mail, wydawniczą, internetową, reklamę w miejscu sprzedaży.
*Przy wyborze środków przekazu należy brać pod uwagę ograniczenia finansowe, wymogi twórcze, publiczność docelową, rodzaj produktu, działalność konkurencyjną oraz efektywność mediów.
Funkcje reklamy
*informacyjna, polegająca na informowaniu o parametrach produktów, zakresie usług, warunkach, terminach i miejscach sprzedaży.
*nakłaniająca, koncentrująca się na nakłanianiu potencjalnych nabywców do zaakceptowania oferty firmy oraz przekonywanie o jej wyższości nad ofertą konkurentów.
*utrwalająca, pozwalającą na utrwalaniu w nabywcy przekonania o przewadze oferowanego produktu nad konkurencyjnymi oraz utwierdzanie w przekonaniu o dokonaniu dobrego zakupu reklamowanego produktu - zachęca do ponownej wizyty
*wyróżniająca, mająca za zadanie wyeksponować zalety promowanego produktu lub firmy wśród innych konkurencyjnych obecnych na rynku.
Cele reklamy
Z funkcjami blisko związane są cele, które powinny być spełniane przez reklamę. Celem ogólnym jest zbliżenie konsumenta do produktu, natomiast cele szczegółowe są następujące:
*wspieranie procesu wprowadzania nowego produktu lub nowej firmy na rynek
*ułatwianie realizacji zadań sprzedawcom poprzez prezentowanie firmy lub zalet produktu
*pomoc w opracowywaniu pożądanych nowych rynków zbytu
*utrzymywanie ciągłych kontaktów z wybranym rynkiem docelowym
*spowodowanie natychmiastowego zakupu
*utwierdzenie nabywców w przekonaniu o słuszności podjętej decyzji, redukowanie dysonansu poznawczego („Dziękujemy za zakup. Zapraszamy ponownie do najlepszego sklepu w mieście”)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz