Mendryk, Instrumenty kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa, reklama i jej funkcje, (sem. V)
Definicje reklamy
Reklama stanowi masową, odpłatną i bezosobową forme prezentowania oferty sprzedaży przez określonego sponsora
Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu (AMA)
„Reklama to - najogólniej mówiąc - informacja + perswazja”
B.Kwarciak
UWAGA!
- reklama jest zjawiskiem ekonomiczno - psychologicznym
- stanowi proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem o charakterze masowym
- jest bezosobowa, a wiec wykorzystywać musi różnorodne media
- ma zidentyfikowanego sponsora, a więc stanowi przekaz platny, co wiąże się z ponoszeniem przez nadawce określonych kosztów
Funkcje reklamy:
- funkcja informacyjna - za pomocą reklamy informuje się konsumentow o wprowadzonych na rynek produktach o ich przeznaczeniu i głównych cechach oraz wyrożnia oferte spośród konkurencyjnych na rynku
- funkcja nakłaniająca - polega na przekonaniu konsumenta, że wlasnie ten, określony produkt najlepiej zaspokoi jego potrzeby i nakłonienie do dokonania zakupu.
- funkcja utrwalająca - reklama niejako „Zatrzymuje” przy danym wyrobie / usłudze określoną liczbę klientów, utrwala w nich przekonanie o wyższości danej oferty nad ofertą konkurencyjną, kreując w ten sposób lojalność wobec marki.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)