To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Promocja -sposób komunikowania sie przedsiebiorstwa z rynkiem
Obsługuje zespół działań i środków poprzez które przedsiebiorstwo przekazuje na rynek informacje dotyczące produktu lub firmy kształtuje potrzeby nabywców orza pobudza i ukierunkowuje popyt
Mix promocykny
(mieszanka promocyjna
promotion mix)
-propaganda marketingowa (public relations, publicity, sponsoring)-kompleks działań związanych z wypracowaniem odpowiednich relacji firmy z otoczeniem w celu zbudowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa na rynku
-reklama- bezosobowa płatna i adresowana do masowego odbiorcy forma przekazywania informacji rynkowej
-promocja sprzedaży- zespół materialnych środków krótkotrwałych działań zwiekszających atrakcyjność sprzedaży
-sprzedaż osobista- prezentacja produktów firmy drogą bezpośrednich kontaktów sprzedawców z nabywcami
Propaganda marketingowa
-public relations PR - zestaw celowo dobranych i zorganizowanych działań zapewnijących firmie systematyczne komunikowanie się z otoczeniem (kształtujących stosunki z otoczeniem) Działania te mają za zadanie kreowanie, utrwalanie oraz rozszerzaniespołecznego zaufania i pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
-publicity-uzyskanie rozgłosu, forma promocji prowadzona przez emisje informacji i przeznaczonych do rozpowszechnienia przez środki masowego przekazu w nadziei, że będą one bezpłatne opublikowane i dzieki temu zostaną zauważone przez docelowego odbiorcę
Skuteczność public relations
zależy od -wysoka wiarygodność-ogólne informacje wydają się odbiorcom bardziej autentyczne i godne zaufania niz reklama
-zaskoczenie-działania PR mogą dotrzeć do wielu klientów unikających reklamy i kontaktów ze sprzedawcami, przekaz dociera do nabywców jako część ogólnych wiadomości a nie jako informacja handlowa
-wyróżnienie-public relations, podobnie ja inne narzędzia promocyjne, daje możliwość wyróżnienia danej firmy lub produktu
W celu zapewnienia prawidłowych ralacji firmy z otoczeniem należy:
-podkreślić długoletnie tradycje firmy
-stosować politykę otwartości wobec klienta
-dbać o odpowiedni poziom kwalifikacji i kultury pracowników
-zapewnić dobrą organizację oraz porządek w firmie
-podtrzymać stałe kontakty z najważniejszymi klientami
-dbać o pozytywne relacje firmy z własnymi pracownikami, wpływowymi instytucjami oraz mediami
Jednym zdaniem "Rób dorze i mów o tym głośno"
Formy i środki propagandy marketingowej
-prasa
-telewizja
-radio
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)