Promotion mix-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1610
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promotion mix-opracowanie - strona 1 Promotion mix-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Promotion mix W celu przekazania rynkowi informacji o produktach firmy wykorzystują zestaw narzędzi komunikacyjnych: Reklama
Public relations i publicyty Promocja sprzedaży Sprzedaż osobista Public relations - kontakty społeczne, publiczne. Narzędzie promocji, które wykorzystywane jest w celu kształtowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku firmy i jej produktów w opinii różnych zbiorowości społecznych, przede wszystkim nabywców. Celowo przygotowywane i zorganizowane działania, zapewniające przedsiębiorstwu systematyczne komunikowanie się ze swoim otoczeniem. Działania w tej sferze oddziałują nie na pojedyncze jednostki, lecz na takie grupy ludzi jak: konsumenci, dostawcy, odbiorcy, pośrednicy. Wewnętrzne PR - działania mające na celu wywołanie pozytywnego stosunku pracowników i właścicieli przedsiębiorstwa, identyfikowania się z nią a w rezultacie promowanie firmy na zewnątrz. Dbałość o miłą i przyjazną atmosferę w pracy
Organizowanie imprez firmowych Elementy wewnętrznej identyfikacji wizualnej Szkolenia dla pracowników
Realizowanie ceremoniału firmowego
Wydawanie gazetek firmowych Zewnętrzne PR - skierowanie do klientów, pośredników, dostawców, społeczeństwa. Kontrakty z mediami - Media Relations (konferencje prasowe, wywiady udzielane mediom przez kierownictwo, opracowanie dla dziennikarzy informacji o firmie, przygotowanie artykułów sponsorowanych, formułowanie wyjaśnień i odpowiedzi na krytykę medialną) Sponsoring - finansowe bądź rzeczowe wspieranie różnych dziedzin dla realizacji własnych celów komunikacyjnych i marketingowych (tworzenie wizerunku firmy, dotacje do wyselekcjonowanie grupy klientów, integracja ze społecznościami lokalnymi)
System całościowej identyfikacji - Działalność charytatywna - jednostronne zobowiązanie finansowe lub rzeczowe w odniesieniu do osoby czy instytucji, bez którego trudne czy nawet niemożliwe byłoby ich funkcjonowanie. Wydarzenia marketingowe - Seminaria i konferencje -
Lobbing - oddziaływanie środkami ekonomicznymi i politycznymi na decyzję organów państwowych, aby interesy danej grupy zostały uznane za interes publiczny. Dzailania t obejmują zbieranie, przetwarzanie i przekazywanie informacji, a także oddziaływanie na centra decyzyjne i decydentów. Publicity - każda informacja na temat firmy lub jej wyrobów, która znajdzie się w środkach masowego przekazu, niefinansowana przez nią. Jest popularyzacja firmy oraz jej wyrobów za darmo. Promocja sprzedaży - dodatkowe i nadzwyczajne bodźce o charakterze ekonomicznym i psychologicznym, zwiększające stopień atrakcyjności produktu wobec nabywcy i podnoszące jego skłonność do zakupu. Tzw. Bonusiki. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz