To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PR A DZIEDZINY POKREWNE
PR a marketing
PR nawiązuję komunikację miedzy obecną i potencjalną publicznością firmy; celem PR jest oszczędzanie zasobów firmy przez budowanie akceptacji u publiczności, które mogą uniemożliwiać osiąganie założonych celów (brak społecznej akceptacji powoduje konieczność zwiększenia nakładów). Marketing nawiązuje komunikację pomiędzy firmą a jej rynkami dóbr i usług; osoby z grupy odbiorców nie zawsze kupują produkt danej firmy; głównym celem jest uzyskiwanie coraz większych zysków dla firmy.
PR a reklama
PR informuje, edukuje, buduje zrozumienie i akceptację wśród publiczności; pojawia się na wszystkich płaszczyznach, na których zachodzi komunikacja w firmie i dotyczy: 1) stałych i potencjalnych klientów 2) własnej załogi 3) władzy państwowej i samorządowej 4) szeroko rozumianego otoczenia firmy; jest prowadzona przez dyrekcję lub zarząd firmy wspomagając zarządzanie całością organizacji; przygotowuje OP do reklamy lub prowadzi działania follow-up (działania posprzedażowe), gdy działania reklamowe się kończą. Reklama- dąży do sprzedania pewnego przekazu ściśle określonemu segmentowi rynku; reklama bazuje na komunikacji o charakterze marketingowym; jest prowadzona przez dział sprzedaży lub reklamy firmy; może wspomóc działania PR, jeśli będzie dotyczyć promowania nie produktu a firmy. PR a sponsoring
sponsoring zakłada przede wszystkim wzajemne świadczenia sponsora i sponsorowanego, przy czym w przypadku sponsora do działań wykorzystywane są pieniądze, środki rzeczowe lub usługi przedsiębiorstw. W zamian za to sponsor oczekuje od sponsorowanego, że ten umożliwi mu realizację takich celów, jak komunikacja z otoczeniem, reklama, promocja sprzedaży, budowa image itp).
PR a propaganda
PR podstawą działań jest rzetelna informacja, nawet jeśli wpływa to niekorzystnie na wizerunek firmy. Propaganda dąży do wytworzenia u adresata określonego uczucia (złego, dobrego, obojętnego ); podstawą działania nie jest przedstawianie faktów, ale liczy się osiągnięcie celu, np. chęć zdobycia władzy. PR a agitacja W polityce agitacja oznacza zorganizowane powstanie jednostronnych, często kontrowersyjnych poglądów. Oddziaływanie nosi znamiona systematyczności i jest intensywne, a odbywa się zarówno w formie kontaktów osobistych, bezpośrednich jak i komunikacji pośredniej. Agitacja podobnie jak wcześniej wymienione działania ma wpływać na opinię publiczną, jednak różnica polega na tym , że agitacja oddziałuje głównie na opinię ważną z punktu widzenia działalności politycznej. Zasadnicza różnica polega na tym, że agitacja unika rzeczowych argumentów i posiłkuje się zwykle apelami afektywnymi, nie unikając przy tym przesady. Krytykuje przeciwników poglądów, nie wyklucza mówienia nieprawdy. Pozyskując zwolenników głoszonych poglądów ucieka się do zaprzeczeń i kłamstw, do ocen moralnych przeciwników. Oznacza to, że szukając sukcesu agitacja pozbawiona została zasad moralnych, dlatego agitacja i public relations są to dwa zupełnie różne pojęcia
(…)
… wpłynąć na decyzje dotyczące kształtu stanowionego prawa).
Niektóre Agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations mają wpisane w ofertę działania public affairs, które są synonimem lobbingu, zamiennikiem używanym z obawy przed niekorzystną konotacją słowa "lobbing". Jednak nie jest ich wiele, ponieważ niewiele takich kampanii prowadzi się w Polsce
…
… okazuje się, że rozwiązanie problemu danej branży czy środowiska wymaga działań lobbingowych. Podobieństwa między PR i lobbingiem są bardzo duże. Oba działania polegają na rzetelnym informowaniu w celu wywołania pożądanej reakcji. Zmienia się jedynie grupa docelowa, bo o ile w przypadku public relations są to zazwyczaj dziennikarze i społeczeństwo, o tyle działania lobbingowe skierowane są głównie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)